شناسه خبر : 56794
تاریخ انتشار : 1399/09/02 16:46
اسلام‌ستیزی مکرون و دست پنهان صهیونیسم

نورنیوز بررسی کرد؛

اسلام‌ستیزی مکرون و دست پنهان صهیونیسم

دست پنهان صهیونیست‌ها در مدیریت جریانات تکفیری ذیل راهبرد اسلام‌هراسی از یک سو و مدیریت جریانات هتاک به مقدسات مسلمانان از سوی دیگر، با هدف اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مسلمانان و باز شدن مسیر فعالیت تفکر صهیونیسم صورت می‌گیرد که انحراف افکار عمومی مسلمانان از روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل گامی مهم در این جهت است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: رئیس جمهوری فرانسه از رهبران مسلمانان این کشور خواسته «منشور ارزش‌های جمهوری‌خواهانه» را طی ۱۵ روز امضا کنند. او مدعی است این اقدام برای جلوگیری از گسترش اسلام‌گرایی افراطی انجام می‌شود.

در منشوری که «امانوئل مکرون» برای امضای آن از سوی شورای مسلمانان فرانسه (CFCM) مهلت تعیین کرده، بیش از هر چیز بر رد اسلام سیاسی و هرگونه دخالت خارجی در تعلیم مسلمانان فرانسه تاکید شده است.

در همین حال و به موازات مهلت تعیین شده، طی دو روز گذشته تمامی دفاتر خیریه و مکان‌های مرتبط با مسلمانان از سوی وزارت کشور فرانسه تعطیل شده و مکرون از یک‌سری اقدامات جدید برای مقابله با آنچه «اسلام‌گرایی جدایی‌طلب» در فرانسه خوانده خبر داده است. این در حالی است که فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان در اروپای غربی را دارد.

حدود یک ماه پیش از این نیز سخنگوی دولت فرانسه در دفاع از اقدامات ضد اسلامی این کشور گفته بود: به هیچ وجه از اصول و ارزش‌های خود در برابر «اسلام رادیکالی» کوتاه نمی‌آییم. همان موقع در مطلبی در «نورنیوز» به این نگاه تحریف‌آلود پرداخته شد.

نکته آنکه؛ رسانه‌های فرانسوی و غربی دلیل این رفتار مکرون را مقابله با تداوم اقدامات خشونت‌آمیز طی یک‌ماه گذشته از جمله حمله به کلیسایی در نیس، حمله جوان مسلمان ۱۸ ساله به معلم خود ساموئل پتی در پاریس و... عنوان کرده‌اند.

این اقدامات دولت فرانسه از چند منظر قابل بررسی است:

الف) آنچه مکرون آن را اسلام رادیکالی می‌خواند اساسا هیچ نسبتی با آموزه‌های «اسلام ناب» ندارد بلکه مجموعه بدعت‌هایی است که از چند قرن پیش با نقشه‌های شوم غربی ـ صهیونیستی در پیکره جهان اسلام جا خوش کرده و امروز نیز با تسلط نگاه وهابی و پول‌های هنگفت سعودی بر مسلمانان مهاجر از شمال آفریقا و... موجب بسط نفوذ تفکر تکفیری در اروپا و بدنامی مسلمانان شده است.

ب) دست پنهان صهیونیست‌ها در مدیریت جریانات تکفیری ذیل راهبرد اسلام‌هراسی از یک سو و مدیریت جریانات هتاک به مقدسات مسلمانان از سوی دیگر، با هدف اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مسلمانان و باز شدن مسیر فعالیت تفکر صهیونیسم صورت می‌گیرد که انحراف افکار عمومی مسلمانان از روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل گامی مهم در این جهت است.

ج) روند افزایشی فشار به مسلمانان فرانسوی از سوی مکرون، صد البته با هدف فرار به جلو در مواجهه با مشکلات جاری فرانسه از جمله کرونا، شکاف‌های سیاسی و اجتماعی، بحران اقتصادی و... است که همگی ریشه در خامی و ناکارآمدی او و دولتش دارد وگرنه دلیلی ندارد که با اسم ارزش‌های سکولار، رفتارهای فاشیستی از خود بروز دهد.

د) سابقه روشن رویکردهای رحمانی و هم‌زیستی اسلام با دیگر ادیان طی قرن‌های گذشته در مقابل خونریزی‌های فجیع در جنگ‌های داخل و خارج اروپا نشان روشنی از غلط بودن مسیری است که دولت فرانسه در پیش گرفته است و حتی بر فرض صحت، منطقا نمی‌توان خطای یک نفر را الزاما به پای دین و مذهب او گذاشت.


نورنیوز
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی