شناسه خبر : 56494
تاریخ انتشار : 1399/08/21 15:47
عفو زندانیان امنیتی در سالگرد حوادث آبان‌ماه چه پیامی دارد؟

نورنیوز بررسی کرد؛

عفو زندانیان امنیتی در سالگرد حوادث آبان‌ماه چه پیامی دارد؟

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که بخش اصلی دیه افرادی که در حوادث ابان ماه سال 98 مشمول دریافت دیه می‌شدند پرداخت شده و خانواده شهدای مربوط به آن حوادث نیز تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته‌اند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: به مناسبت موالید مبارک ماه ربیع‌الاول، رهبر انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات ۳هزارو۷۸۰ نفر از محکومان موافقت کردند.

چنانچه سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد؛ در این میان ۲هزار و۳۰۱ نفر از زندانیان آزاد شدند که در بین آن‌ها ۱۵۷ محکوم امنیتی از محکومانی که اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تباتی، شرکت در اغتشاشات سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۷، ۱۳۹۶ و سال‌های قبل از آن داشتند، به عنوان یک اقدام ویژه و تقریبا بی‌سابقه در تاریخ حقوقی ایران مورد عفو قرار گرفتند.

عفو محکومان امنیتی در این سطح، آن هم در سالگرد حوادث تلخ آبان‌ماه که معاندین با راه اندازی کمپین‌های رسانه‌ای پر هزینه به دنبال باز تولید اغتشاشات به بهانه سالگرد آن بودند نشان دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی نه تنها عزم جدی برای برقراری عدالت، آزادی و امنیت دارد، بلکه به نقطه‌ای از اقتدار رسیده است که دقیقا در سالگرد همان اتفاقات، مجرمان اغتشاشات امنیتی را مورد عفو قرار می‌دهد.

این رویکرد البته تنها به این مورد خلاصه نشده است، چنانچه مجموعه دستگاه‌های امنیتی و قضایی بلافاصله پس از پایان حوادث آبان‌ماه و با وجود جنگ روانی گسترده دشمنان برای تحریف حقیقت ماجرا، با پیگیری‌های مجدانه و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی، ضمن تفکیک مجموعه آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان آن حوادث به لحاظ کیفی اقدام به برخورد عادلانه و مبتنی بر رأفت اسلامی با موضوع کردند.

در همین خصوص؛ اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که  بخش اصلی دیه افرادی که مشمول  دریافت دیه می‌شدند پرداخت شده و خانواده شهدای مربوط به آن حوادث نیز تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته‌اند.  

این عفو مقتدرانه در کنار مجموعه اقدامات چند ماه گذشته برای احقاق حقوق مجموعه آسیب دیدگان از اغتشاشات آبان‌ماه سال ۹۸ در مجموع بیان‌گر آن است که نظام جمهوری اسلامی در عین برخورد محکم با هرگونه اقدام مخل نظم و امنیت عمومی، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تضییع حقوق  عموم مردم به کار بسته و  با سعه صدر حتی مجرمین را نیز پس از ایجاد تنبه، مورد رافت اسلامی قرار داده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی