شناسه خبر : 55656
تاریخ انتشار : 1399/07/21 12:46
روز 27 مهر شکست دیگری برای آمریکا است

روز 27 مهر شکست دیگری برای آمریکا است

هفته آینده 17 اکتبر (27 مهر ماه/ یکشنبه) ساعت ٣:٣٠ بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه 2231 ملغی می‌شود. مهم ترین وجه این اتفاق، باور شکست تاریخی آمریکاست که به رغم تمامی گردن‌کشی‌ها و حیله‌گری‌ها و اقدامات فراقانونی نتوانست کار خود را جلو ببرد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه ضمن تبیین مواضع جمهوری اسلامی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مهمترین محورهای سخنان خطیب‌زاده:

سفر ظریف یه چین

سفر و رایزنی های دکتر ظریف در چین سه بعد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارد.  هر دو کشور نگاه یکسانی به تحریم های فراسرزمینی و یکجانبه ایالات متحده دارند. چین طرحی را برای گفتگوهای منطقه ای در خلیج فارس ارائه کرده است. جمهوری اسلامی ایران از هر طرح فراگیری که واقعیات را بشناسد، استقبال می کند. البته ساختارمندترین طرح، هنوز طرح صلح هرمز است.

هم در داخل جمهوری اسلامی ایران و هم در جمهوری خلق چین اجماعی جدی  مبنی بر ارتقای روابط به سطح مشارکت راهبردی وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت مسئولیت پذیر از تمام ظرفیت خود برای تامین صلح و امنیت بین الملل بهره می گیرد.

تحریم‌های جدید

دولت ترامپ می خواهد پلیس دنیا باشد اما وقت این گردن کشی ها خیلی وقت است که تمام شده است. طرف های سوم در رعب و وحشت تشر واشنگتن هستند و این موضوع کار را سخت کرده است. اما این موضوع مسئولیت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را به رغم همه فشار ها و محدودیت ها کم نخواهد کرد. ما نمی گوئیم تحریم ها تاثیری نداشته، خسارات به ایران در لایحه ارائه شده به دیوان بین المللی دادگستری احصاء شده است. آمریکایی ها به جنون تحریم رسیده اند.

پایان محدودیت‌های تسلیحاتی بر اساس قطعنامه 2231

محدودیت های تسلیحاتی که به ناروا وجود داشته، هفته آینده برداشته می شود. هفته آینده 17 اکتبر (۲۷ مهر ماه/ یکشنبه)  ساعت ٣:٣٠ بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی می‌شود. مهم ترین وجه این اتفاق، باور شکست تاریخی آمریکاست که به رغم تمامی گردن‌کشی‌ها و حیله‌گری‌ها و اقدامات فراقانونی نتوانست کار خود را جلو ببرد. بار دیگر جمهوری اسلامی ایران نشان داد که امریکا آنقدر هم که اعلام می کند، قدرقدرت نیست.

بدهی انگلیس به ایران و محکومیت زاغری

انگلیس بدهی قطعی به جمهوری اسلامی ایران دارد و تاخیرها هم غیرقابل پذیرش است. خانم زاغری حکم دادگاه دارد و ایشان بر اساس حکم قضایی محکومیت خود را طی می کند هر چند که در مرخصی هستند.

مناقشه قره‌باغ

روند آستانه، روندی پویا و زنده است. در پی آن هستیم که تا پایان اکتبر نشستی در سطح معاونین وزیر برگزار شود. ما از آتش بس(بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان) استقبال کرده و می کنیم و بابت گزارش هایی که مبنی بر نقض آتش بس است، بسیار متاسفیم. بمباران مناطق مسکونی، کشتار غیرنظامیان را محکوم می کنیم و باید فورا متوقف شود. ضمن اینکه طرفین را به خویشتن داری دعوت می کنیم، معتقدیم مسیر گفتگوهای سیاسی، احترام به حاکمیت هر دو طرف، ایجاد سازوکار پایان اشغال شهرها می تواند به صلح پایدار در  در این منطقه کمک کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی