شناسه خبر : 54305
تاریخ انتشار : 1399/07/09 15:08
دم خروس رژیم صهیونیستی در آتش‌افروزی مناقشه قره‌باغ

دم خروس رژیم صهیونیستی در آتش‌افروزی مناقشه قره‌باغ

لیبرمن می‌گوید: درباره آذربایجان و مناسبات سیاسی با آن، اتفاق نظر در رهبری سیاسی اسراییل وجود دارد. ما از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم اگر تمامیت ارضی آذربایجان احیاء نشود، مشکل منطقه حل نخواهد شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین امور خارجه و دفاع رژیم صهیونیستی در یک موضع‌گیری فریبکارانه گفت در مقابله با ارمنستان، حق و عدالت با جمهوری آذربایجان است!

لیبرمن در عین حال گفت: دیدگاه‌های طرفین درباره این مناقشه طولانی مدت و اسباب و عوامل آن را درک می‌کنم. همان‌طور که از تاریخ می‌بینیم، حتی قبل از تشکیل شوروی نیز قره‌باغ در ترکیب آذربایجان بوده است.

او ادامه داد: امیدهایی که به تغییر مثبت پس از نخست‌وزیری «نیکول پاشینیان» به عنوان شخصی که از طوایف قره‌باغ نیست، وجود داشت محقق نشد و نه تنها پیشرفت حاصل نشد بلکه پاشینیان موضع تندتری گرفت و جمله معروف «قره‌باغ متعلق به ارمنستان است» را بیان کرد، حال آنکه قره‌باغ متعلق به آذربایجان است. به همین علت نیز هیچ دولت عضو سازمان ملل از جمله خود ارمنستان نیز قره‌باغ را به عنوان یک واحد دارای حاکمیت به رسمیت نشناخته است.

لیبرمن افزوده است: از زاویه واقعیت تاریخی، حقوق بین المللی و منافع اسراییل، موضع ما کاملا مشخص است. در گذشته نیز صرف نظر از اینکه در راس حکومت اسراییل چه کسی قرار داشته و چه کسی وزیر خارجه بوده، این موضع به طور مستمر اجرا شده است. درباره آذربایجان و مناسبات سیاسی با آن، اتفاق نظر در رهبری سیاسی اسراییل وجود دارد. ما از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم اگر تمامیت ارضی آذربایجان احیاء نشود، مشکل منطقه حل نخواهد شد. تمامیت ارضی آذربایجان از منظر تاریخی و بین المللی و منافع، موضع رسمی اسراییل است!

این موضع‌گیری منافقانه به نفع آذربایجان از سوی لیبرمن در حالی است که تنش قبلی میان این دو کشور به دلیل درز اطلاعات نظامی باکو به ایروان رخ داده بود. علاوه بر اینکه اطلاعات جدیدی مبنی بر تحریک طرفین مناقشه از سوی تل‌آویو وجود دارد.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی