شناسه خبر : 54200
تاریخ انتشار : 1399/07/06 14:56
درگیری مجدد ارمنستان و  آذربایجان در قره باغ/ آیا جنگ جدید در راه است؟

درگیری مجدد ارمنستان و آذربایجان در قره باغ/ آیا جنگ جدید در راه است؟

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این خصوص اعلام کرد که طرف ارمنی مناطق مسکونی داخل مرزی جمهوری آذربایجان را بمباران کرده است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: وزیر دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲ بالگرد و ۳ پهپاد نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را سرنگون کرده‌اند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این خصوص اعلام کرد که طرف ارمنی مناطق مسکونی داخل مرزی جمهوری آذربایجان را بمباران کرده است.

هیچ یک از طرفین مسئولیت آغاز درگیری را نپذیرفته است.

منطقه «قره‌باغ کوهستانی» (ناگورنو قره‌باغ) بار دیگر پس از سه ماه، صحنه درگیری نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و شبح جنگ بار دیگر بر این منطقه سایه افکنده است.

دو روز پیش سفارتخانه‌های آمریکا در باکو و ایروان، از شهروندان آمریکایی خواستند به منطقه مورد اختلاف وارد نشوند. این سؤال مطرح است آمریکا چگونه از بروز دوباره درگیری‌ها با خبر بوده است؟

اولین درگیری‌ها به نظر می‌رسد از بامداد امروز(یکشنبه) آغاز شده است. رئیس‌جمهور آذربایجان گفت، نیروهای ارمنستان مواضع ارتش و تعدادی از مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند که تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامی مجروح شده‌اند. «الهام علی‌اف» از پاسخ متقابل نیز خبر داد.

پس از آن، نخست‌وزیر ارمنستان نیز از حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به شهرک‌های مسکونی ارمنستان در این منطقه خبر داد و وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرد دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را ساقط کرده‌اند.

مجموع این رخدادها باعث شد تا رئیس منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، آماده‌باش جنگی اعلام کند. «آرائیک هاراطونیان» از افراد بالای ۱۸ سال خواست آماده جنگ شوند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته در آماده‌باش کامل قرار گیرند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی