شناسه خبر : 53968
تاریخ انتشار : 1399/06/29 16:03
سناریوی پیمانکار پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای تداوم فشار حداکثری علیه ایران

نورنیوز بررسی کرد؛

سناریوی پیمانکار پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای تداوم فشار حداکثری علیه ایران

با توجه به احساس خطر جریان تندروی آمریکایی ـ صهیونیستی ضد ایرانی از احتمال عدم موفقیت ترامپ در انتخابات نوامبر، مجموعه عناصر این جریان تمام تلاش خود را در روزهای آخر این دوره به کار گرفته تا تغییر ریلی در رویکرد کاخ سفید در مواجهه با ایران اتفاق نیافتد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: اخبار و اطلاعات به دست آمده از آخرین فعالیت‌های ضد ایرانی اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) حاکی از اقدامات جدیدی است که بستر لازم برای تداوم رویکرد دولت «دونالد ترامپ» در قبال ملت ایران را حتی در صورت پیروزی «جو بایدن» فراهم می‌کند.

این اندیشکده متاثر از لابی صهیونیستی «آیپک» که در 4 سال اخیر عملا پیمانکار دو وزارت‌خانه دفاع و خارجه ایالات متحده آمریکا برای طراحی و پیشبرد مقاصد ضد ایرانی آنها بوده، دست کم دو اقدام جدید را از حدود 2 ماه پیش در دست پیگیری دارد.

«مارک دوبوویتز» رئیس این بنیاد معتقد است که با این دو اقدام ابتکاری و جدید، حتی در صورت تصدی دموکرات‌ها بر کاخ سفید، شرایط برای تداوم راهبرد «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران مهیا خواهد بود:

الف) رایزنی برای تشکیل یک ائتلاف و یا جبهه متحد شامل موسسات هم فکر تا قبل از انتخابات نوامبر با هدف فشار سیاسی متمرکز بر دولت جدید (چه ترامپ جمهوریخواه و چه بایدن دموکرات) برای حفظ رویکرد فعلی کاخ سفید علیه ایران و تقویت راهبرد فشار حداکثری.

دوبوویتز تاکنون علاوه بر بنیاد متبوع خود، سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) به رهبری «مارک والاس» سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد و «بنیاد یهودی برای امور امنیت ملی» (JINSA) به ریاست «دیوید استاینمن» را در این موضوع همراه کرده است.

ب) تدوین یک بانک اطلاعاتی از سخنان مقامات سیاسی و نظامی ایران با هدف مشخص کردن موارد تاسیس مسئولیت حقوقی دولت ایران در مراجع داخلی و بین‌المللی جهت زمینه‌سازی برای اقدامات سیاسی و حقوقی بعدی.

در این طرح قرار است از اظهارات مقامات ایرانی برای مستندسازی‌های حقوقی علیه کشورمان بهره‌برداری شود.

بر این اساس؛ این‌گونه به نظر می‌رسد که با توجه به احساس خطر جریان تندروی آمریکایی ـ صهیونیستی ضد ایرانی از احتمال عدم موفقیت ترامپ در انتخابات نوامبر، مجموعه عناصر این جریان تمام تلاش خود را در روزهای آخر این دوره به کار گرفته تا تغییر ریلی در رویکرد کاخ سفید در مواجهه با ایران اتفاق نیافتد.

     

    


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی