شناسه خبر : 53215
تاریخ انتشار : 1399/05/31 14:09
تاثیر تصمیمات جدید سازمان بورس بر صعودی شدن شاخص‌ها/ از فردا حال بورس بهتر می‌شود

نورنیوز بررسی کرد؛

تاثیر تصمیمات جدید سازمان بورس بر صعودی شدن شاخص‌ها/ از فردا حال بورس بهتر می‌شود

تصمیم اخیر سازمان بورس برای افزایش حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت موجب خواهد شد که صندوق ها با هدایت سازمان بورس خریدار سهام شده وبا کاهش صفهای فروش بازار را با ثبات کنند.

نور نیوز ـ گروه اقتصادی: تصمیم اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار برای افزایش سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوقهای سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و نیز واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام حمایتی موثری است که می تواند نوسانات اخیر بازار سرمایه را که موجب افت شاخص کل سهام گردید متوقف نموده و رونق نسبی را به بازار بازگرداند

هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در جدیدترین تصمیم گیری خود حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را به ۱۵ درصد ارتقاء داد و به تصمیم این سازمان در مردادماه سال جاری را که حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق‌ها را به ۵ درصد کاهش داده بود تعدیل کرد.

️سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد افزایش یافت .

️در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد.

️تصمیم اخیر سازمان بورس موجب خواهد شد که صندوق ها با هدایت مدیریت بازار سرمایه خریدار سهام شده وبا کاهش صفهای فروش بازار را با ثبات کنند.

️در شرایط کنونی تصمیم دیگری که می تواند در کنار افزایش حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت به ثبات بیشتر بازار و صعودی شدن شاخص سهام کمک کند،افزایش اعتبار کارگزاریها است که طبیعتا باعث بیشتر شدن تعداد خریداران سهام خواهد شد .

شرایطی که از سه شنبه هفته گذشته بر بازار سرمایه حاکم و طی آن شاخص کل با روند نزولی روبرو شد نگرانیهای زیادی را در خیل عظیم سهامداران بویژه گروه تازه واردها که قدرت ریسک پایینی دارندبوجود آورد .

البته وضعیت بوجود آمده موجب بر واقعی تر شدن انتظارات سهامدارن از بازار سرمایه نیز تاثیر گذار بود،چرا که فراز و فرود ذات بازار سرمایه است و هیچکس نمی تواند دستیابی به سود مستمر در این بازار را تضمین گند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند تصمیم‌ اخیر هیئت مدیره بورس می تواند تاثیرات مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد لیکن در کنار اقدامات حمایتی برای صیانت از بازار، سهامداران نیز‌باید با درک دقیق از شرایط موجود و توجه به این واقعیت که افزایش و کاهش شاخص از ویژگیهای اجتناب ناپذیر بورس به حساب می اید از اقدامات و تصمیم گیریهای هیجانی اجتناب کنند و خرید و فروش سهام را با تامل، مشورت و در نظر گرفتن گزاره های منطقی انجام دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی