شناسه خبر : 52964
تاریخ انتشار : 1399/05/21 17:54
توهین طلبکارانه وزیر نفت به منتقدین به جای عذرخواهی!

توهین طلبکارانه وزیر نفت به منتقدین به جای عذرخواهی!

ادبیات نامناسب وزیر نفت که مسبوق به سابقه نیز هست در حالی است که بی‌تدبیری صورت گرفته از سوی نهادهای مربوطه در فرآیند واگذاری سهام پالایشگاه‌ها آنچنان عیان بود که فعالان بورس و کارشناسان این حوزه را نیز به واکنش منفی واداشت.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: ناهماهنگی ایجاد شده میان سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و وزارت نفت درباره واگذاری سهام پالایشگاه‌ها در بورس طی روز گذشته (دوشنبه 20 مرداد)، منجر به اثرپذیری منفی شاخص بورس در آغاز فعالیت امروز خود (سه شنبه 21 مرداد) شد.  

این ناهماهنگی که دیروز با مصاحبه «علیرضا صالح» رئیس سازمان خصوصی‌سازی و تکذیب همان مصاحبه توسط روابط عمومی این سازمان شروع و با واکنش «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش ادامه یافت، نهایتا امروز منجر به مصاحبه «بیژن زنگنه» وزیر نفت شد که به جای پذیرش این ناهماهنگی، با ادبیاتی توهین‌آمیز منتقدین را عده‌ای بیکار خواند که به دنبال فضاسازی هستند!

این ادبیات نامناسب وزیر نفت که مسبوق به سابقه نیز هست در حالی است که بی‌تدبیری صورت گرفته از سوی نهادهای مربوطه در فرآیند واگذاری سهام پالایشگاه‌ها آنچنان عیان بود که فعالان بورس و کارشناسان این حوزه را نیز به واکنش منفی واداشت.

اینکه مسئولی در حد وزیر به جای پاسخگویی مناسب در خصوص عملکرد خود با چنین ادبیاتی سخن بگوید قطعا نه در شأن مردم و نه در شأن یک گارگزار جمهوری اسلامی است، آن هم در شرایطی که حرف و عمل متقن مسئولین می‌تواند به رفع نگرانی مردم و تثبیت شرایط کمک کند.

آقای وزیر نفت باید بداند کسانی که او آنان را افراد بیکار می‌خواند نه رسانه‌های دشمن و افراد مغرض بلکه همان کسانی هستند که در یک نظام مردم‌سالار به عنوان ولی نعمت مسئولین قلمداد می‌شوند و پست و جایگاه‌های در اختیار، با رأی همین مردم به دست آمده است.

انتظار و مطالبه مردم و رسانه‌ها از مسئولین این است که برای حفظ اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی، شاهد رفتارهای معقول، صادقانه و مبتنی بر اصل پاسخگویی باشند نه اینکه در پی بی‌تدبیری و ناتوانی در مدیریت یک موضوع کوچک، از موضع طلبکارانه با افکار عمومی مواجه شوند.

 


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی