شناسه خبر : 52582
تاریخ انتشار : 1399/05/08 19:32
شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی از اعماق زمین برای اولین بار در دنیا

سردار حاجی‌زاده خبر داد؛

شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی از اعماق زمین برای اولین بار در دنیا

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین برای نخستین بار در دنیا توسط نیروی هوافضای سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 14 خبر داد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ که از صبح روز گذشته در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز در حال برگزاری است، گفت: رزمایش‌های سپاه به طور معمول با ابتکارات همراه بوده و در این رزمایش برای نخستین بار در دنیا، شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین توسط نیروی هوافضای سپاه انجام شد.

وی افزود: در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ بدون استفاده از سکوها و تجهیزات مرسوم، موشک‌های مدفون شده زمین را شکافتند و اهداف از پیش تعیین شده را با دقت بالایی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عبور از سپر موشکی و منهدم کردن سامانه‌های پدافندی دشمن را اقدامی نو و بدیع در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه عنوان و تصریح کرد: در این رزمایش برای اولین بار سامانه‌ای را مستقر کردیم و با موشک‌های ضد رادار آن را مورد هدف قرار دادیم؛ همچنین پهپادهای رزمی هوافضای سپاه از فاصله دور اهداف از پیش تعیین شده بویژه پل فرماندهی ماکت ناو هواپیمابر آمریکا را با دقت مورد هدف قرار دادند.

سردار حاجی زاده افزود: در این رزمایش جنگنده‌های سوخو ۲۲ سپاه اهداف با سطح مقطع کم را از فاصله دور مورد اصابت موشک‌های بالدار قرارداده و منهدم کردند.

وی با اشاره به تمرین جنگ مشترک هوافضای سپاه با نیروی دریایی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴، گفت: سامانه و تجهیزاتی که در مجموعه نیروی هوافضای سپاه اعم از موشکی، پدافندی، پهپادی و دیگر امکانات قرار دارد، در کنار سایر تجهیزات سپاه در نیروهای دریایی و زمینی موجب ایجاد هم افزایی و توان بازدارندگی در کنار سایر نیروهای مسلح می‌شود که ثمره آن امنیت کامل امروز ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان تاکید کرد: با مجموعه امکاناتی که امروز در اختیار داریم می‌توانیم هرگونه هدف متخاصم را در هر نقطه از منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند مورد هدف قرار دهیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی