شناسه خبر : 52310
تاریخ انتشار : 1399/04/30 14:29
انتخابات پارلمانی سوریه گامی مثبت در راستای صلح و ثبات است

سخنگوی وزارت خارجه:

انتخابات پارلمانی سوریه گامی مثبت در راستای صلح و ثبات است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است انتخابات پارلمانی سوریه گامی مثبت در راستای صلح، ثبات و پیشرفت روند گفت وگوهای سیاسی سوری - سوری و تسکین آلام مردم این کشور باشد.

نورنیوزـ گروه سیاست: سید عباس موسوی ضمن ابراز خرسندی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی سوریه اظهارداشت: این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود  که مردم سوریه به دلیل درگیری و ویرانی‌های تحمیل شده ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی، حضور نیروهای اشغالگر خارجی و تحریم‌های ظالمانه یکجانبه رنج و سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است انتخابات پارلمانی سوریه گامی مثبت در راستای صلح، ثبات و پیشرفت روند گفت وگوهای سیاسی سوری-سوری و تسکین آلام مردم این کشور باشد.

سومین دوره انتخابات پارلمانی در سوریه بعد از اصلاح قانون اساسی این کشور از صبح روز یکشنبه در ۱۴ استان و در ۷ هزار و ۴۰۰ مرکز اخذ رای برای انتخاب ۲۵۰ نماینده مجلس سوریه برگزار شد.

با وجود بحران ده سال گذشته در سوریه و اشغال بخش های زیادی از این کشور در یک دهه گذشته تاکنون ۶ انتخابات شامل سه انتخابات پارلمانی، دو انتخابات شوراهای محلی شهر و روستا (۲۰۱۱ و ۲۰۱۸) و یک انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی