شناسه خبر : 52177
تاریخ انتشار : 1399/04/25 12:25
نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به سفیر استرالیا در ایران

نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به سفیر استرالیا در ایران

به دنبال فعالیت یک گروه تروریست جدایی طلب ایرانی در استرالیا، خانواده شهدای ترور با ارسال نامه‌ای به سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

نورنیوزـ گروه جامعه: به دنبال فعالیت یک گروه تروریست جدایی‌طلب ایرانی در استرالیا و سکوت چند ساله دولت این کشور در قبال تحرکات این گروهک، خانواده شهدای ترور کشور، با ارسال نامه‌ای به سفیر استرالیا در تهران، مراتب اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی چند ساله نسبت به این موضوع اعلام و از آمادگی خود برای ارائه اسناد لازم در این خصوص خبر داد. متن این نامه به شرح زیر است:

عالیجناب خانم لیندال ساکس

سفیر محترم استرالیا در جمهوری اسلامی ایران

با سلام

در ابتدا، به نمایندگی از خانواده هزاران قربانی تروریسم در ایران، انتخاب شما را به عنوان سفیر جدید استرالیا در ایران تبریک می‌گوییم و امیدواریم با حضور جنابعالی، شاهد تقویت بیش از پیش روابط میان دو فرهنگ و ملت باشیم.

تمایل نداشتیم تا در ابتدای مأموریت جنابعالی در تهران، کام شما را تلخ کنیم. اما اجازه بدهید به نمایندگی از خانواده‌های 17000 قربانی گروه‌های تروریستی در ایران، مراتب اعتراض شدید خود را به دولت استرالیا برای پناه دادن به یک گروه تروریستی و خشونت‌طلب در خاک خود اعلام کنیم و آن را مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورمان و حمایت از یک گروه تروریست بدانیم.

«حرکة رواد النهضة لتحریر الأحواز» در سال 2013 در استرالیا تأسیس شد و مقر آن براساس آنچه که در سایت این گروه منتشر شده در کانبرا قرار دارد. این گروه تروریستی یک جناح نظامی به نام «کتائب الساری» دارد و در فوریه 2020، یک گردان مسلح به نام «حماة الخلیج» (محافظان خلیج]فارس[) از پیوستن خود به شاخه نظامی این گروه خبر دادند که در سایت اینترنتی رواد النهضه نیز منتشر شد.

علاوه بر اینها اظهارات میثاق عبدالله رئیس دفتر سیاسی این گروه مبنی بر هدف قرار دادن اهداف ایرانی، یک تهدید مستقیم مبنی بر انجام عملیات‌های تروریستی علیه کشورمان و شهروندانمان از سوی یک گروه ساکن در استرالیا است.

صفحه توییتر رهبران این گروه نیز حاوی پیام‌های تهدیدآمیز برای ارتکاب اقدامات مسلحانه علیه کشورمان است.

جنابعالی در ابتدای مأموریت خود در دیدار با مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بر عدم دخالت استرالیا در امور داخلی کشورها تأکید کردید. اما متأسفانه شاهد هستیم که حضور هفت ساله یک گروه خشونت‌طلب و تروریست ضد ایرانی در خاک استرالیا نادیده گرفته شده است.

بنیاد هابیلیان به نمایندگی از خانواده 17000 قربانی اقدامات خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی، بار دیگر مراتب اعتراض شدید خود را بابت استقبال مقامات دولت استرالیا از یک گروه تروریست ایرانی اعلام می‌کند و آمادگی دارد تا اسناد خود را پیرامون این گروه تروریستی به دولت استرالیا تقدیم کند و انتظار دارد، شاهد اقدامات مناسب و مقتضی در این خصوص باشد. همچنان که معتقد هستیم تروریسم پدیده منحوسی است که در صورت همکاری ملت‌ها با یکدیگر، علاوه بر ریشه‌کنی باعث تقویت روابط میان فرهنگ‌ها خواهد شد.


هابیلیان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی