شناسه خبر : 51965
تاریخ انتشار : 1399/04/18 01:09
پرده دوم از نمایش شعبده بازی با صحنه گردانی بی بی سی

نورنیوز بررسی می کند:

پرده دوم از نمایش شعبده بازی با صحنه گردانی بی بی سی

تهیه و انتشار خبر قصد ایران برای حمله به سفارتخانه های رژیم صهیونیستی از سوی بی بی سی، پرده دوم از نمایشی است که هدف ان القاء پذیرش نقش رژیم صهیونیستی در رخدادهای اخیر بویژه حادثه نطنز از سوی ایران است

نور نیوز- سرویس سیاسی-از بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه و پس از وقوع حادثه در مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن (نطنز) مجموعه ظرفیتهای رسانه ای رژیم صهیونیستی اعم از رسمی و نیابتی بسیج شدند تا با انتساب این رخداد به اسراییل، آن را به توانمندی و اراده این رژیم برای متوقف سازی برنامه هسته ای ایران مرتبط کنند.
رسانه های وابسته به نظام سلطه پا را از داستان سرایی در مورد حادثه نطنز نیز فراتر گذاردند و مجموعه حوادث مختلفی را که به صورت کاملا تصادفی طی ده روز گذشته در نقاط مختلف ایران به وقوع پیوسته را نیز به عوامل و اقدامات رژیم صهیونیستی نسبت دادند
مقامات این رژیم اما حاضر نشدند گمانه زنیهای عمدتا هالیوودی رسانه های خود را تایید کنند چرا که خود به خوبی بر غیر واقعی بودن این ادعاها آگاهند و می دانند موج سواری بر رخدادهایی از این دست می تواند آثار و تبعات جبران ناپذیری برای رژیم آسیب پذیر اسراییل بدنبال داشته باشد.
اگرچه مقامات رسمی رژیم صهیونیستی بهیچ وجه حاضر به پذیرش مخاطرات ایفای نقش در سناریوهای هالیوودی ذکر شده نیستند اما به طور قطع نمی توان اقدامات و فضاسازیهای چند روز گذشته رسانه های صهیونیستی و لشکرهای نیابتی آنها از جمله بی بی سی، ایران اینترنشنال، رادیو فردا، رویترز و... را خارج از اراده و برنامه هیئت حاکمه اسراییل فرض کرد.
هدف اصلی رژیم صهیونیستی از طراحی و اجرای سناریوهای رسانه ای اخیر باور پذیر کردن اخبار مربوط به نقش اسراییل در رخدادهای اخیر بویژه حادثه نطنز بوده است.
در طول حدود شش روز گذشته همه تلاش رسانه های جریان معاند بر روی پیدا کردن نشانه هایی در اظهارات مقامات و حتی منابع رسانه ای ایران که به نوعی تایید کننده خط رسانه ای مورد نظر رژیم صهیونیستی باشد، متمرکز بوده تا با بزرگنمایی آن بتوانند تاییدی داخلی بر فضاسازیهای ایجاد شده از سوی خود دریافت و آن را برجسته کنند.
ایران در فاصله کوتاهی پس از وقوع حادثه در سایت هسته ای نطنز در مورد علت وقوع حادثه به صورت رسمی اعلام نظر کرد
کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بعداز ظهر روز جمعه و به فاصله یک روز پس از وقوع این رخداد اعلام کرد: علت اصلی حادثه مشخص شده لیکن بدلیل برخی ملاحظات امنیتی، دلایل آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.
باگذشت نزدیک به شش روز از رخداد فوق هنوز اظهار نظر دیگری در خصوص علت بروز حادثه از سوی ایران اعلام نشده است.
در این میان و بدلیل ناکامی رژیم صهیونیستی در باور پذیر کردن نقش خود در این حادثه با بهره گیری از فضاسازیهای رسانه ای، پرده دوم از نمایش شعبده بازی که دست بازیگر آن در نمایش اول رو شده بود با صحنه گردانی بی بی سی و از طریق انتشار خبری تعجب آور از شب گذشته آغاز شد.
بی بی سی فارسی شب گذشته با انتشار خبری به نقل از "منابع خبری اسرائیل" که به سازمان اطلاعات برون مرزی این رژیم ( موساد ) نزدیک هستند اعلام کرد که این سازمان توانسته طرح ایران برای حمله به سفارتخانه های اسرائیل در اروپا "و نقاط دیگر" را کشف و خنثی کند.
شبکه تلویزیونی کانال 12 اسرائیل گفته است که اسامی کشورهایی که به گفته موساد قرار بود سفارتخانه های اسرائیل در آنها هدف قرار گیرد "به دلایل امنیتی" فاش نمی شود.
روزنامه اسرائیلی تایمز آو ایزراییل نیز به نقل از گزارش موساد نوشته است که انگیزه طراحی این حملات سرخوردگی شدید حکومت ایران از یک رشته آتش سوزی و انفجار در مراکز حساس نظامی و هسته ای روزهای اخیر بوده است.
به نوشته این روزنامه، مقامات حکومتی ایران معتقدند که اسرائیل در این حملات دست داشته و هدف آنان انتقامجویی و هشدار به اسرائیل از طریق حمله به مراکز دیپلماتیک اسرائیل در کشورهای دیگر بوده است.
البته طبق معمول مقامات رسمی اسرائیل حاضر نشدند در ارتباط با این حملات یا گزارش منتسب به موساد اظهار نظر کنند.
بی بی سی با انتشار این خبر که واقعه بسیار مهمی را نقل می کند اما"منبع و محل وقوع آن مجهول است " مجموعه قواعد حرفه ای لازم الاجرا از سوی یک رسانه را زیر پا گذارده بشدت زیر سوال است.
بسیار واضح است که تهیه و انتشار این خبر در ادامه سناریوهای قبلی، با هدف القاء پذیرش نقش رژیم صهیونیستی در رخدادهای اخیر بویژه حادثه نطنز از سوی ایران بوده است و انتشار خبر دروغ مربوط به قصد جمهوری اسلامی برای هدف قراردادن سفارتخانه های این رژیم در کشورهای مختلف نیز با همین رویکرد انجام شده است.
ادامه دست و پا زدنهای رژیم صهیونیستی برای "قدرتمند نمایی" خود به قیمت بر باددادن حیثیت رسانه هایی که ادعای بی طرفی و رفتار حرفه ای دارند، نشان از ضعف و آسیب پذیری مفرط این رژیم داشته و تایید کننده این واقعیت است که سردمداران اسراییل ناامیدانه بدنبال اجرای نمایشهای تکراری برای خیالبافی در مورد آرزوهای دست نیافتنی خود هستند


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی