شناسه خبر : 51255
تاریخ انتشار : 1399/03/21 10:44
دولت لیبرال پای خود را بر گلوی مردم گذاشته است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت لیبرال پای خود را بر گلوی مردم گذاشته است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماجرای قتل یک سیاهپوست در آمریکا گفت: قضیه فراتر از مسئله نژادپرستی است. این پای یک پلیس بر گردن یک نفر نیست، بلکه پای دولت لیبرال بر گلوی مردم است.

نورنیوزـ گروه سیاست: دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنفرانس بین المللی آوردگاه کرونا ضمن اشاره به حادثه کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور افزود: برخلاف سایرین که این رویداد را نژادپرستانه دانسته و اعتراضات مردمی را اعتراض به نژادپرستی میدانند، من چنین اعتقادی ندارم، بلکه قضیه فراتر از مسئله نژادپرستی است. این پای یک پلیس بر گردن یک نفر نیست، بلکه پای دولت لیبرال بر گلوی مردم است.

رضایی اضافه کرد: آنچه در آمریکا شروع شده خاموش شدنی نیست؛ در گذشته کسی به نهضت وال‌استریت توجه نکرد، آنجا تابلو اصلی که بلند کرده بودند «مردم» بود. این اعتراضات فراتر از یک اتفاق سیاسی یا اقتصادی است، بلکه جنبه‌های فلسفی و اندیشه‌ای را در بر می‌گیرد.

در ادامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به ضعف‌های دیدگاه‌های فلسفی کانت و هابرماس، زیر پا گذاشته شدن سکولاریسم اجتماعی و دینی و وقوع نهضت اجتماعی گفت: انسان‌ها دنبال این هستند که حقیقت حقیقی خود را پیدا کنند و از تنهایی خارج شوند و اینجا دو مسئله ارتباط با خدا و ارتباط با نوع دیگر انسان‌ها مطرح خواهد شد. انسان آینده، انسانی است که هم زمین و هم آسمان را می‌خواهد و این با دیدگاه فلاسفه و اندیشمندان بزرگ غرب مطابق نیست. اگر بپذیریم که با یک نهضت اجتماعی مواجه هستیم، هر حادثه‌ای مردم را به جنبش وا خواهد داشت.

محسن رضایی افزود: برداشت من این است که ما وارد یک دوران جدیدی از موقعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انسان‌ها شده‌ایم و خوشبختانه انقلاب اسلامی ما پیام‌های مهمی برای این رویداد دارد، زیراکه عنصر مردم به طور محوری از اول انقلاب تا حالا دیده شده است و اگر یک جایی مردم مورد توجه جدی قرار نگرفته‌اند، به خاطر افکار لیبرالی است که وجود داشته. نگاه انقلاب اسلامی به مردم نگاه بسیار برجسته و محوری است و هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام به مردم و کرامت آنها اشاره نکرده است.

رضایی در پایان گفت: متاسفانه افکار لیبرالی مثل جامعه مدنی، احزاب، بنگاه و بانک که محصول یک فلسفه، مکتب و نظام سیاسی اجتماعی است، وارد جوامع اسلامی شده. ما نیز که انقلاب کردیم در ابعادی انقلاب را به پیش برده‌ و نظامات متناسب به آن را ایجاد کردیم، اما این انقلاب هنوز به طور کامل وارد فرهنگ و اقتصاد نشده است. امیدوارم که روشنفکران، پژوهشگران و اندیشمندان ما، به رویدادهای در حال وقوع عالم، نگاه عمیق‌‌تری داشته باشند.

کنفرانس بین‌المللی آوردگاه روز سه‌شنبه با همکاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان داخل و خارجی در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و به صورت وبینار برگزار شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی