شناسه خبر : 51196
تاریخ انتشار : 1399/03/20 08:26
شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت

گزارش رئیس کل بانک مرکزی از وضعیت اقتصادی

شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت

همتی با تأکید براینکه در بخش تأمین ارز ، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور،ازطریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی برگشته است،گفت:دراین مدت بیش از4/5میلیارددلاربرای واردات تأمین شده است.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: عبدالناصر همتی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: در اواسط اردیبهشت ماه،اعلام کردم «شرایط دشوار است. لیکن،رونددرحال بهبود بوده وقابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است».امروز و بعد از 20 روز از آن نوشته، تأیید و تأکید میکنم که:

1-در بخش تأمین ارز ، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور،ازطریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی خود برگشته است.

بطوریکه دراین مدت بیش از4/5 میلیارد دلاربرای انجام واردات تأمین شده است .طبعاً، بازار از شرایط ایجاد شده در سامانه نیما و دیگر روشهای تأمین ارز و نیز اقدامات در دست اجرا، به تدریج متأثر خواهد شد.

2-دربخش ریال، برای تأمین کسری بودجه در دو مرحله حراج اوراق بدهی دولت، 10٫000 میلیارد تومان با نرخ سودسالانه 15درصد به فروش رفت. با این اقدام بدون افزایش پایه پولی و با استفاده از نقدینگی موجود، بودجه دولت تأمین مالی شد. در هفتههای آینده این حراج ها ادامه خواهد داشت.

3- شاخص بهای تولید کننده در اردیبهشت ماه، در مقایسه با ماه پیش از آن 0.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است . این یک شاخص پیش نگر تورم است و نشان از کاهش شتاب تورم دارد. بانک مرکزی مصمم به ساز و کار هدف گذاری تورمی است لذا سیاستهای پولی متناسب با آن را اعمال خواهد کرد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی