شناسه خبر : 51195
تاریخ انتشار : 1399/03/20 00:07
آمریکا مستقیماً صادرات دارو به ایران را هدف گرفت

آمریکا مستقیماً صادرات دارو به ایران را هدف گرفت

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین از امروز اجرایی شده است.

نورنیوز- سیاسی: «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و  شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین از امروز اجرایی شده است.

 پامپئو آذرماه سال گذشته اعمال تحریم علیه این دو شرکت را اعلام کرده و گفته بود این تحریم‌ها از روز ۸ ژوئن اجرایی می‌شوند. 

هرچند شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران پیش از آن تاریخ هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند اما تحریم‌هایی که آذرماه اعلام شد، از این منظر تازگی داشت که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» و «مقررات تحریم‌های مالی ایران» صادر می‌شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح خود در مورد آثار این تحریم‌ها، به صراحت عنوان کرده که اقدام تازه این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می‌کند.

در صفحه پرسش و پاسخ‌های خزانه‌داری آمریکا، در این رابطه آمده است: «ایالات متحده مجوزها و معافیت‌های گسترده‌ای ذیل تحریم‌ها دارد که اجازه فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می‌دهد. اما این مجوزها و معافیت‌ها عموما تراکنش با افرادی که ذیل فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم شده‌اند را شامل نمی‌شود.»


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی