شناسه خبر : 50933
تاریخ انتشار : 1399/03/13 19:08
سیاستمداران داستان نویس

سیاستمداران داستان نویس

در طول تاریخ سیاستمداران کشورهای مختلف داستان‌نویسی را تجربه کرده‌اند که از جدیدترین آن‌ها به همکاری «‌بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌ متحده و «جیمز پترسون»، ‌نویسنده مشهور آمریکایی برای نگارش رمان «دختر رئیس‌جمهور» می‌توان اشاره کرد.

نورنیوزـ گروه جامعه: خبر همکاری مجدد «بیل کلینتون» و «جیمز پترسون» برای نگارش رمان جدیدی با عنوان «دختر رئیس جمهور» درحالی منتشر شده که این دو در سال ۲۰۱۸ رمان «رئیس‌جمهور گم شده است» را روانه بازار کردند.

رمان «دختر رئیس‌جمهور» ژوئن سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این اثر نیز همچون رمان «رئیس‌جمهور گم شده است» با استقبال مواجه شود، اما ورود سیاستمداران به دنیای رمان لزوما با موفقیت همراه نبوده است.

«وینستون چرچیل»

«وینستون چرچیل» مدت‌ها پیش از آن‌که به عنوان یک سیاستمدار و نخست‌وزیر بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم شناخته شود، خود را در آینده یک نویسنده موفق تصور می‌کرد. «ساورولا: داستان انقلاب لارونیا»‌ تنها رمان «‌چرچیل» است که داستان انقلابی را که در «لارونیا»، یک کشور اروپایی خیالی رخ می‌دهد روایت می‌کند.

«چرچیل» نگارش این رمان را از سال ۱۸۹۷ زمانی که یک سرباز جوان بود آغاز کرد و سرانجام آن را در سال ۱۹۰۰ میلادی منتشر کرد که البته با واکنش خوب منتقدان مواجه نشد.

شاید بتوان گفت خود «چرچیل» بدترین واکنش را به رمان خود نشان داده است. او در کتاب شرح حال «سال‌های ابتدایی زندگی من» که در سال ۱۹۳۰ منتشر شد نوشت: «من به طور مداوم از دوستانم می‌خواستم از مطالعه این رمان خودداری کنند.»‌

«جفری آرچر»

«جفری آرچر» سیاستمدار و از اعضای سابق پارلمان بریتانیا، روند نویسندگی را زمانی که عضوی از پارلمان بود و با انتشار رمان «نه یک پنی بیشتر و نه یک پنی کمتر» ‌در سال ۱۹۷۴ آغاز کرد. با این‌که رمان «نه یک پنی بیشتر و نه یک پنی کمتر» ‌این سیاستمدار فروش قابل توجهی داشت،‌ در حقیقت این رمان «کین و ایبل/ هابیل و قابیل» او بود که به موفقیتی جهانی بدل شد و به صدر فهرست پرفروش‌های نشریه نیویورک‌تایمز راه‌ یافت و در مجموع ۳۷ میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

با به پایان رسیدن حرفه‌ «آرچر»  به عنوان یک سیاستمدار در سال ۱۹۹۹، او فقط بر نویسندگی تمرکز کرد و آثار پرفروش دیگری از جمله چند مجموعه داستان کوتاه، کتاب خاطراتی از دوران محکومیتش در زندان و مجموعه رمان‌های «سرگذشت کلیفتون» را روانه بازار کرد.

«مایکل دابز»

شاید موفقیت مجموعه رمان‌های «خانه پوشالی» و تبدیل شدن آن به یکی از سریال‌های نتفلیکس سبب شد تا مردم فراموش کنند «مایکل دابز» یک سیاستمدار سابق حزب محافظه‌کار بریتانیا بوده است.

«جیمی کارتر»

تنها رمان «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که با عنوان «‌آشیانه زنبور سرخ» در سال ۲۰۱۳ منتشر شد با استقبال چندانی مواجه نشد، اما عنوان نخستین رمان منتشرشده توسط یکی از رئیس‌جمهورهای ایالات‌ متحده را به خود اختصاص داد.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی