شناسه خبر : 50872
تاریخ انتشار : 1399/03/12 13:09
ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان است

ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان است

رییس جمهوری سیاست ایران را توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه و دوستانه با همه همسایگان از جمله افغانستان دانست و گفت: ایران برای توسعه صلح، ثبات و امنیت در افغانستان همواره در کنار دولت و ملت این کشور است.

نورنیوز ـ گروه سیاست: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان با وی، با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری وی در افغانستان و ابراز خرسندی از توافق بوجود آمده میان گروه‌های سیاسی در این کشور، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه ارکان دولت و شورای عالی مصالحه، ‌ شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در افغانستان باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات و موفقیت‌های کشورمان در مبارزه با کرونا و ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به مهاجرین افغانی، ‌ اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نسبت به برادران افغانی در مسیر مبارزه با کرونا با همین روند ادامه خواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه و دوستانه با همه همسایگان بویژه افغانستان است، گفت: گسترش ثبات و امنیت در افغانستان را در راستای توسعه ثبات و امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم اختلافات گروه‌ها از طریق مذاکره در چارچوب اصول حل و فصل می‌شود و در این مسیر همواره در کنار دولت و ملت افغانستان هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه روابط دوجانبه ایران و افغانستان در مسیر پیشرفت قرار دارد، اظهار داشت: باید برای تسریع در اجرای توافقات و پروژه‌های فی مابین از جمله راه آهن خواف-هرات به عنوان یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی میان دو کشور تلاش کنیم.

روحانی افزود: تکمیل و راه اندازی پروژه راه آهن چابهار به زاهدان در یکسال پیش رو می‌تواند تحول مثبتی در توسعه حمل و نقل و جابه جایی کالا در منطقه بوجود آورد.

«اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان هم در این گفت و گوی تلفنی با آرزوی سلامتی و توفیق دولت و ملت ایران در مقابله با بیماری کرونا، کمک‌ها و ارائه خدمات درمانی به مهاجرین افغانستانی در ایران را بسیار ارزشمند دانست و از دولت و ملت ایران تقدیر کرد.

رییس جمهوری افغانستان با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه، ‌ خواستار حمایت کشورمان از روند صلح و گفت وگو در افغانستان شد.

اشرف غنی همچنین با اشاره به روابط روبه توسعه ایران و افغانستان در بخش های مختلف ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های فی مابین باشیم.

رؤسای جمهور ایران و افغانستان با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات تهران-کابل در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی