شناسه خبر : 50798
تاریخ انتشار : 1399/03/11 09:40
مرکل نمایش ترامپ را تعطیل کرد/لغو نشست سران گروه هفت

نور نیوز بررسی می کند:

مرکل نمایش ترامپ را تعطیل کرد/لغو نشست سران گروه هفت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پس از اعلام عدم حضور صدر اعظم المان در نشست گروه هفت و با در نظر گرفتن احتمال اقدام مشابه از سوی سایر اعضاء این گروه ضمن تعویق برگزاری نشست اعلام کرد: ساختار کنونی گروه هفت قدیمی و از تاریخ گذشته است.

نورنیوزـ گروه بین الملل: پس از پاسخ منفی آنگلا مرکل به دعوت دونالد ترامپ برای شرکت در اجلاسیه سران گروه هفت در واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که برگزاری این نشست را به تعویق می‌اندازد.
قرار بود اجلاس گروه هفت در پایان ماه ژوئن(خرداد/تیر) وبا حضور سران کشورهای آمریکا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، بریتانیا، آلمان، کانادا و اتحادیه اروپا در کمپ دیوید در ایالت مریلند در نزدیکی واشنگتن برگزار شود 
ترامپ پس از اعلام عدم حضور صدر اعظم المان در نشست گروه هفت و با در نظر گرفتن احتمال اقدام مشابه از سوی سایر اعضاء این گروه ضمن تعویق برگزاری نشست اعلام کرد: ساختار کنونی گروه هفت قدیمی و تاریخ گذشته است.
رئیس جمهور آمریکا گفت: "من این نشست را به تعویق می اندازم، چرا که احساس می کنم، این گروه به شایستگی، آنچه که درجهان جریان دارد را نمایندگی نمی کند."
ترامپ در تلاش بود که با برگزاری این نشست در واشنگتن شرایط نابسامان پس از شیوع کرونا در این کشور را عادی جلوه داده و برگزاری اجلاس رابه عنوان نشانه‌ای از بازگشایی و بازگشت وضعیت به حالت عادی در آمریکا ارائه نماید.

طی روزهای گذشته علاوه بر بحران ناشی از شیوع کرونا در آمریکا، پس از کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس به دست پلیس این کشور، حداقل ۳۰ شهر در ده ایالت از جمله واشنگتن پایتخت آمریکا، دستخوش اعتراضات اجتماعی خشونت بار شده است. 
اگرچه دلیل عدم حضور مرکل در اجلاس سران گروه هفت شیوع کرونا در آمریکا اعلام شده لیکن یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش بیان نشود در این باره اعلام کرد، در تماس تلفنی اخیر مرکل و ترامپ، اختلافات دو رهبر در موضوعاتی شامل تغییرات آب و هوا، ناتو، انتقال گاز روسیه به آلمان و روابط با چین و توافق هسته ای با ایران شدیدتر شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی