شناسه خبر : 50531
تاریخ انتشار : 1399/03/06 12:28
روسیه: بازار جهانی نفت 2 ماه دیگر به توازن می‌رسد

روسیه: بازار جهانی نفت 2 ماه دیگر به توازن می‌رسد

روسیه انتظار دارد که بازارهای جهانی نفت خام در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به توازن برسد.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت انرژی روز دوشنبه (پنجم خردادماه)، در توئیتی به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور، اعلام کرد که انتظار می‌رود عرضه و تقاضای جهانی نفت در دو ماه آینده میلادی به توازن برسد.

تولیدکنندگان عمده نفت قرار است حدود دو هفته دیگر در نشستی آنلاین درباره چگونگی تلاش‌های مشترک بیشتر برای مهار ثبات بازار جهانی نفت که در اثر تولید بیش از حد و افت تقاضا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تضعیف شده است، گفت‌وگو کنند.

این وزارتخانه به نقل از نواک اعلام کرد که هم‌اکنون، مازاد عرضه نفت حدود روزانه ۷ تا ۱۲ میلیون بشکه است.

وزارت انرژی روسیه انتظار دارد که به لطف افزایش مصرف، بازار نفت در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به توازن برسد.

وزیر انرژی روسیه همچنین اظهار کرد که به لطف کاهش تولید ۱۴ میلیون بشکه‌ای نفت توسط تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت، تولید نفت هم‌اکنون ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته‌ است.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

آنها همچنین انتظار داشتند که دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت، مانند ایالات متحده، کانادا و نروژ نیز کاهش‌های تولید بیشتری را اعمال کنند.

خبرگزاری ریا نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد وزارت انرژی روسیه کاهش تولید کشورهای غیر عضو در ائتلاف اوپک پلاس را تاکنون، حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون بشکه در روز در نظر گرفته است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد تولید نفت روسیه در ماه‌های مه و ژوئن نزدیک به مقدار تولید هدف این کشور، ۸.۵ میلیون بشکه در روز است.

وزارت انرژی روسیه از اظهارنظر درباره مقدار تولید این کشور خودداری کرد.

کشورهای حاضر در این توافق دهم ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۱ خردادماه ۹۹) برای تعیین و بررسی اقدام‌های بیشتر با هدف برقراری توازن در بازار نفت، از طریق وبینار نشست برگزار می‌کنند.

 چهار منبع اوپک پلاس روز سه‌شنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، قصد دارند در نشست بعدی این سازمان در ماه ژوئن که برای بررسی عرضه و تقاضای تضعیف‌شده از ویروس کرونا برگزار می‌شود، کاهش تولید نفت کنونی را فراتر از ماه ژوئن ادامه دهند.


شانا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی