شناسه خبر : 49998
تاریخ انتشار : 1399/02/28 21:03
زندان‌های آمریکای لاتین، کانون‌ جدید شیوع کرونا

زندان‌های آمریکای لاتین، کانون‌ جدید شیوع کرونا

زندان‌ها در کشورهای آمریکای لاتین طی دوران کرونا شرایط مساعدی نداشته‌اند و عدم رسیدگی می‌تواند منجر به بروز فاجعه در این مکان‌ها شود. کارشناسان نسبت به تبدیل شدن زندان‌های آمریکای لاتین به کانون‌ جدید شیوع کرونا هشدار داده‌اند.

نورنیوزـ گروه بین الملل:  بیشتر زندان‌ها در منطقه آمریکای لاتین شلوغ و با کمبود بودجه لازم برای رسیدگی به زندانیان روبرو بوده هستند. به دنبال شیوع کرونا نگرانی‌ها از وضعیت این زندان‌ها افزایش یافته و زندانیان برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس بارها شورش کرده‌اند.

اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) ۹ نفر طی شورش در زندانی در پایتخت پرو کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این شورش به دنبال مرگ دو زندانی به دلیل ابتلا به کرونا رخ داد و زندانیان به شدت نگران شیوع کرونا بودند.

چند روز بعد شورشی مشابه در زندانی در شهر مانائوس برزیل رخ داد. این زندانیان نیز نگران شیوع کرونا در این زندان بودند.

در مکزیک نیز نگرانی جدی میان زندانیان ایجاد شده است. زندانیان زندان‌های مکزیک ضمن شورش برای اتخاذ تدابیر بهداشتی، با هرگونه محدودیت از جمله ممنوعیت دیدار با وابستگان مخالفت کردند.

مقامات کلمبیا نیز اخیرا دو اقدام برای شورش در زندان های این کشور از ترس شیوع کرونا را خنثی کردند که در یکی از آنها دست کم ۲۳ نفر کشته شدند. همچنین زندانیان در آرژانتین از مسئولان این کشور خواسته‌اند تدابیر جدی برای جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ کنند.

اکثر این زندانیان شرایط و امکانات مساعدی ندارند و حتی در برخی از آنها کمبود شدید مواد غذایی گزارش شده است.

تامارا تارسیوک معاون رئیس امور قاره آمریکا در دیده‌بان حقوق بشر گفت: در زندان‌های ونزوئلا نیز همانند مناطق مختلف این کشور گرسنگی افراد گزارش شده است. موضوع عدم توزیع کافی غذا نیست بلکه مسئله عدم توزیع غذا است.

 مشکل دیگر در این زندان‌ها اعمال قرنطینه آنهاست و این شرایط را برای خانواده‌های زندانیان سخت کرده است.

الکساندره سالس یک وکیل در ایالت سئارا برزیل در این رابطه گفت: موضوع شیوع کرونا و ترس و نگرانی‌ها از آن، زندان‌ها را به بشکه باروت تبدیل کرده است.

وی گفت: قبل از شیوع کرونا زندان‌ها در برزیل شرایط خوبی نداشت. با شیوع کرونا در جهان و نگرانی از همه‌گیری در زندان‌ها اوضاع وخیم تر شده است.

نلسون زندانی در یکی از زندان‌های کلمبیا در این زمینه گفت: همه ما نگران مبتلا شدن به کرونا هستیم. همگی در زنجیره مرگ قرار داریم. کسی به داد ما برسد.

برخی کارشناسان به دولت دها در آمریکای لاتین توصیه کرده‌اند به دنبال آزاد کردن موقت برخی از زندانیان با وضعیت جسمانی نامناسب و کم خطرتر باشند. گزارش شده است که ۳۷ درصد از زندانیان در زندان‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب تاکنون از سوی دادگاه با حکم محکومیت روبرو نشده‌اند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی