شناسه خبر : 49729
تاریخ انتشار : 1399/02/24 13:48
آمادگی ایران و مالزی برای گسترش و توسعه همکاری ها در حوزه اقتصادی

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی در گفت وگوی تلفنی تاکید کردند؛

آمادگی ایران و مالزی برای گسترش و توسعه همکاری ها در حوزه اقتصادی

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی تاکید کردند که آماده اند روابط تهران – کوالالامپور را در همه حوزه ها بویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش گسترش و توسعه دهند.

نورنیوزـ گروه سیاست: حسن روحانی و "محیی الدین یاسین" با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات اجرایی دو کشور در حوزه های تجاری و مالی طی سالهای گذشته بویژه در دوره نخست وزیر سابق، تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای تعمیق این همکاری ها که طی سالهای متمادی تداوم و ارتقاء یافته، دریغ نخواهند کرد.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اهمیت برجام و ضرورت حفظ این توافق، تحریمهای غیرقانونی آمریکا علیه ایران بویژه در شرایط حاضر را نقض حقوق بشر خواندند و اظهارداشتند که به حمایت از یکدیگر از مجامع بین المللی و مخالفت با تحریمها ادامه خواهند داد.

دو طرف همچنین شیوع ویروس کرونا را یک چالش جهانی دانستند و اشتراک نظر داشتند که ضروری است کشورهای اسلامی از ظرفیت های مشترک در کمک به یکدیگر درمبارزه با این ویروس بهره بگیرند.

دکتر روحانی و آقای یاسین گفتند که آماده اند از تجربیات ایران و مالزی در مبارزه با این بیماری بهره گرفته و در مسیر تامین اقلام بهداشتی و پزشکی همکاری کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در این گفت وگو از نخست وزیر مالزی برای سفر به ایران در فرصت مناسب دعوت کرد.


پایگاه اطلاع رسانی رسایت جمهوری
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی