شناسه خبر : 49638
تاریخ انتشار : 1399/02/23 14:39
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

خبر کاهش تولید بیشتر غیرمنتظره عربستان، قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش داد و به بشکه‌ای 30.3 دلار رساند.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: به دنبال تعهد غیرمنتظره عربستان برای کاهش بیشتر تولید نفت خود از ماه ژوئن برای کمک به کم کردن اشباع بازارهای جهانی نفت، قیمت این کالای اساسی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت افزایش 30.03 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 61 سنت افزایش 24.74 دلار معامله شد.

عربستان اعلام کرد میزان تولید نفت خود را در ماه ژوئن یک میلیون بشکه دیگر کاهش خواهد داد  و در مجموع، میزان تولیدش به 7.5 میلیون بشکه در روز می رسد که نسبت به ماه آوریل 40 درصد کمتر است.

استفان اینس، تحلیلگر ارشد بازارهای نفتی گفت: «این کاهش تولید، اعضای دیگر اوپک پلاس را به خوبی ترغیب می کند تا تعهداتشان را اجرا کنند و حتی کاهش داوطلبانه دیگری ارائه دهند که می تواند متوازن سازی دوباره بازارهای نفتی را تسریع کند.»

امارات و کویت نیز روزانه 180 هزار بشکه نفت بیش از تعهداتشان، تولید را کاهش می‌دهند.

با این حال، این اقدامات کاهش بیشتر تولید، این سوال را برای برخی در مورد اینکه چرا کاهش های بیشتر مورد نیاز است، ایجاد کرده است.

ویوک دهار، اقتصاددان بخش معدن و انرژی بانک کامن ولث گفت: «این اقدام بسیار ناگهانی و بسیار چشمگیر بود؛ این اقدام تنها به عنوان یک سیاست فعال یا واکنشی به تقاضای ضعیف دیده شد.»

انتظار می رود، این کاهش ها به همراه کم شدن محدودیت ها در جهان و بهبود تدریجی تقاضا برای سوخت، فشار بر روی ظرفیت ذخیره سازی نفت خام را کاهش دهد.

با این حال، با توجه به موج جدید شیوع کرونا در چین و کره جنوبی، بازار نگران موج دوم کووید 19 و اعمال مجدد محدودیت هاست.

به گفته تحلیلگران، آمار ذخایر در این هفته، برای ادامه این افزایش قیمت ها مهم است.

بر اساس گزارش آمریکن پترولیوم، احتمالا ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 8 می، حدود 4.3 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش فارس، اقدامات پس از مکالمه تلفنی ترامپ و پادشاه عربستان عنوان شد. البته برخی این اقدام ناگهانی عربستان را ناشی از تهدید واشنگتن برای خارج کردن سامانه های موشکی پاتریوت می دانند هرچند که واشنگتن ارتباط خروج این سامانه با نفت را رد کرده است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی