شناسه خبر : 49625
تاریخ انتشار : 1399/02/23 12:57
سیدحسن نصرالله ذهن صهیونیست‌ها را می‌خواند

رأی الیوم گزارش کرد؛

سیدحسن نصرالله ذهن صهیونیست‌ها را می‌خواند

تحلیلگران رژیم صهیونیستی اعتراف کردند دبیرکل حزب‌الله لبنان ذهن صهیونیست‌ها را می‌خواند و به همین دلیل، در اسرائیل برای شناخت ابعاد شخصیتی سیدحسن نصرالله تیمی 15 نفره تشکیل شده است.

نورنیوزـ گروه بین الملل: روزنامه فرا منطقه‌ای رأی الیوم در گزارشی نوشت: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنان موضوع محل بحث و پژوهش تصمیم‌گیران ارشد اسرائیل است و آن‌ها در مراکز تحقیقاتی تل‌آویو تلاش می‌کنند تا اعماق وجودی این پدیده را که خواب از سر رهبران و مردم صهیونیست‌ پرانده است، کشف کنند.

طبق این گزارش، سیدحسن نصرالله نیمی از فضای جنگ روانی با دشمن صهیونیستی را تنها با کلمات و عباراتی که در هنگام حضور رسانه‌ای و سخنرانی‌هایش بیان می‌شود،کلید می‌زند.

رأی الیوم می‌نویسد: بیش از آنکه اسرائیلی‌ها از دبیرکل حزب‌الله لبنان بگویند، شخصیت سیدحسن نصرالله را می‌توان از لابه‌لای توییت‌های تحلیلگران و کارشناسان غربی مورد حمایت اسرائیل شناخت که به نوعی یافته‌های اسرائیلی‌ها را در زمینه شخصیت نصرالله تأیید می‌کنند. به‌عنوان نمونه «نورمن فینکلستین»، استاد دانشگاه آمریکایی-یهودی و کارشناس علوم سیاسی در یکی از سخنرانی‌هایش سیدحسن نصرالله را به‌خوبی توصیف می‌کند.

وی به دانشجویان خود می‌گوید: نصرالله تنها رهبر سیاسی است که از سخنانش می‌توان درس گرفت، او یک معلم است، نصرالله با فردی همچون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قابل مقایسه نیست. اوباما فردی مبتذل است که دیگر نمی‌توانم تحملش کنم. (شخصیت) نصرالله مرا دیوانه می‌کند.

این استاد دانشگاه یهودی-آمریکایی خطاب به شاگردانش تأکید کرد: نصرالله ذهن دشمنانش و تک‌تک صهیونیست‌ها را می‌خواند و به‌دنبال نقاط ضعف آن‌هاست تا در سخنرانی‌هایش از آن‌ها بهره‌برداری و افشایشان کند و باعث شرمساریشان شود. حزب‌الله در کنار ما نیست و همین موضوع باعث می‌شود قدرت‌های جهان با (فعالیت‌های) آن مخالفت کنند. 

فینکلستین تأکید کرد: کسانی که خواهان نابودی حزب‌الله هستند، دلایلشان دینی نیست؛ بلکه (فرمانده) آن را شخصی هوشمند و منحصربه‌فرد می‌دانند که بسیار وحشتناک است. 

این استاد علوم سیاسی گفت: دبیرکل حزب‌الله با عمامه و شخصیتش، بزرگترین راز این سازمان لبنانی را شکل می‌دهد و با سخنانش مسئولان اسرائیلی را رسوا می‌کند. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی از روند تحقیقات بر روی پرونده شخصیت سید مقاومت لبنان نوشت: مقامات اسرائیلی گروهی ۱۵ نفره شامل یک تحلیلگر اطلاعاتی، یک شرق‌شناس و روانشناس تشکیل داده‌اند تا بتوانند شخصیت نصرالله را تجزیه و تحلیل کنند. در این مجموعه تیمی از کارشناسان جمع آوری داده‌ ازجمله زبان بدن و حرکات دست و صورت وجود دارند.

نتیجه‌گیری روانشناسان صهیونیست نشان می‌دهد سیدحسن نصرالله فردی شگفت‌انگیز است که در وی هیچ نشانی مبنی بر ترس از مرگ وجود ندارد، به آینده بسیار امیدوار است و می‌داند با چالش‌هایی که ناگهان مقابلش به وجود می‌آیند چگونه برخورد کند. 

رأی الیوم می‌نویسد: نتیجه یک نظرسنجی از مردم اسرائیل نشان داد که آن‌ها اظهارات سیدحسن نصرالله را نسبت به گزارش رسانه‌های اسرائیلی بیشتر قبول دارند و در زمینه تحلیل امور سیاسی و نظامی توجهشان به جای مسئولان صهیونیست، بر اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان لبنان است.

روزنامه یدیعوت آحارونت نوشت: از زمان پایان جنگ دوم لبنان دو موضوع اصلی به دغدغه مردم اسرائیل تبدیل شده است؛ نخست، گزارشی که تاکنون اسرائیلی‌ها از حجم خسارت‌های وارد آمده ارائه نکرده‌اند و دوم، اعتبار رسانه‌های صهیونیستی که از قدرت این رژیم می‌گفتند، ولی در برابر حزب‌الله ناکام ماندند.


آنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی