شناسه خبر : 49408
تاریخ انتشار : 1399/02/21 12:36
نشست تشکیلات خودگردان برای اعلام استراتژی‌ها

نشست تشکیلات خودگردان برای اعلام استراتژی‌ها

با قوت گرفتن احتمال اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تدوین راهکارهای مقابله با این طرح شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل کمیته مشترک متشکل از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و کمیته مرکزی جنبش فتح شد تا راهکارهایی برای پاسخ به تصمیم رژیم الحاق بخشهایی از کرانه باختری وضع شوند. برخی نام این کمیته را کمیته "لغو توافق‌نامه‌ها" با رژیم صهیونیستی نامیدند.

عزام الاحمد، عضو کمیته مشترک گفت، این کمیته به زودی برای بررسی اقدامات بعدی تشکیل جلسه خواهد داد. کمیته مشترک پیشنهادات خود را برای تصویب به کمیته اجرایی ارائه خواهد کرد زیرا تصمیماتی که گرفته خواهند شد چراکه طبیعتا، تبعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی عظیمی به دنبال خواهند داشت.

منابع آگاه در تشکیلات خودگردان فلسطین گفتند، در حال حاضر اظهارات پیرامون لغو تمامی توافق‌نامه‌های موجود میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و تعلیق به رسمیت شناختن "کشور اسرائیل" است و اتخاذ چنین اقداماتی به معنای امکان فروپاشی تشکیلات خودگردان است.‌

الاحمد گفت، اگر طرح الحاق اجرایی شود، ناگزیر باید توافقنامه‌ها لغو شود زیرا این طرح به منزله نابودی هرگونه احتمال موفقیت مذاکرات پیرامون تشکیل کشور فلسطین است.

وی ادامه داد: از نظر ما آمریکا مسؤول اقدامات و تصمیمات نتانیاهو است که پیش بینی می‌شود با تشویق آمریکا تصمیماتش را اجرا و تمامی قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را منکر شود.

فلسطینی‌ها از این مسأله بیم دارند که دولت جدید رژیم صهیونیستی سریعا طرح الحاق منطقه الاغوار و شهرک‌های کرانه باختری را اجرایی کند؛ طرحی که به منزله حاکمیت این رژیم بر بیش از دو سوم کرانه باختری است.

در همین رابطه، محمود عباس در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: طرح معامله قرن را رد کردیم و منتظر هستیم ببینیم چه چیزی پیش می‌آید. امروز می‌گوییم به محض اینکه اسرائیل تصویب طرح الحاق را اعلام کند اقدامات متناسبی اتخاذ خواهیم کرد و این اقدامات نه تنها علیه اسرائیل بلکه علیه آمریکا نیز خواهد بود زیرا کسی که تصمیم پیاده‌سازی این پروژه را گرفته و آن را طراحی و شروع کرده، آمریکا است.

همچنین عباس پیام‌های مختلفی به روسای کشورهای جهان ارسال و در آن اعلام کرده است، اگر دولت رژیم صهیونیستی الحاق هر بخشی از اراضی فلسطین را اعلام کند این اقدام به منزله لغو توافقنامه‌های امضا شده و اصول مشخص میان دو طرف خواهد بود و در پی آن تمامی توافق ها و تفاهم‌ها میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین، دولت رژیم صهیونیستی و آمریکا لغو و باطل خواهد شد.

نشست تشکیلات خودگردان علاوه بر این صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه جلسه‌ای مهم را به ریاست محمود عباس به منظور اعلام برنامه‌ها و استراتژی‌های مدنظر خود در واکنش به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری برگزار خواهد کرد.

عریقات مسئولیت تمامی پیامدها و تبعات هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در راستای الحاق کرانه باختری را متوجه دولت آمریکا دانست و گفت اظهارات دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در رابطه با الحاق کرانه باختری و شروط تشکیل کشور فلسطین، وقاحتی بی‌سابقه از جانب فردی است که همیشه تشویق به خشونت، کشتار و شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی می‌کند.

وی تاکید کرد که تیم آمریکایی که فریدمن هم یکی از آن‌هاست به دنبال ایجاد واقعیت‌های جدید در اراضی اشغالی فلسطین هستند و واشنگتن طی دو سال گذشته ۴۷ تصمیم را علیه فلسطینیان اتخاذ کرده، از جمله انتقال سفارت خود به قدس، بستن دفاتر سازمان آزادی‌بخش در واشنگتن، توقف کمک‌های مالی خود به آنروا و حذف پرونده آوارگان فلسطینی.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی