شناسه خبر : 48778
تاریخ انتشار : 1399/02/09 17:22
مطالبات ستادهای دانشجویی مقابله با کرونا از رئیس جمهور

مطالبات ستادهای دانشجویی مقابله با کرونا از رئیس جمهور

لید: ستاد‌های دانشجویی مقابله با کرونا از سراسر کشور، طی نامه‌ای مطالبات خود را جهت از بین بردن هر چه سریع‌تر بحران پیش رو، به رئیس جمهور ارائه دادند.

نور‌نیوز ـ گروه جامعه: تقریبا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و اختلالاتی که به دنبال اعمال محدودیت‌ها و مواجهه ناگهانی با بحران کرونا در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی بوجود آمد؛ در سراسر کشور ستاد‌های دانشجویی مقابله با کرونا، به طور خود‌جوش و داوطلبانه تشکیل شدند و تا کنون هم اقدامات گسترده‌ای برای کمک به مردم و مهار ویروس انجام داده‌اند.

اکنون با در نظر گرفتن این‌که هنوز تا مهار کامل کرونا ویروس جدید، فاصله قابل توجهی وجود دارد، ستادهای دانشجویی مبارزه با کرونا از سراسر کشور، مطالبات و پیشنهادات خود را، برای تسریع روند مهار بیماری، طی نامه‌ای به رئیس جمهور ارائه کردند.

دانشجویان در این نامه خطاب به رئیس جمهور، پس از تشکر و قدر‌دانی از نهاد‌های ذیربط درگیر با کووید۱۹، با توجه به ضرورت از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی ضمن ناشناخته بودن این بیماری، بیان کردند که قانون فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌ها تا‌کنون، به رغم نکات مثبتی که داشته است، اشکالاتی اساسی نیز داشته که در صورت تداوم مشکلات، تلاش‌های صادقانه‌ بخش‌های فعال در کنترل بیماری از بین خواهد رفت؛ و بار دیگر سرایت افسار گسیخته و موج دوم اپیدمی را شاهد خواهیم بود. این موضوع نه تنها سیستم درمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه به گفته نهادهای بین المللی تبعات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

عدم ارائه برنامه منسجم و مشخص جهت آموزش و نظارت بر واحدهای صنفی و اکتفا به ارائه پروتکل‌های بهداشتی، برخوردهای پراکنده و غیرمؤثر با واحدهای متخلف، افزایش استفاده مردم از ناوگان حمل ونقل عمومی و تجمعات در مراکز غیر ضروری از جمله مسائلی است که در این نامه ذکر شده است.

دانشجویان در مطالبات خود با در نظر گرفتن دغدغه‌های عمومی، طی این نامه به موارد مهمی اشاره کردند از جمله: بازگشایی اصولی اصناف بنا بر نوع ضرورت و میزان خطر و همچنین تاکید بر تامین مالی کوتاه مدت اصناف آسیب دیده‌ای که اکنون فعالیتی ندارند، ورود جدی دادستانی کل کشور و تعزیرات جهت پیگیری تخلفات صنفی، افزایش کافی تعداد ناوگان اتوبوسرانی و تعیین تکلیف اضافه شدن اتوبوس‌های بین شهری به سیستم حمل و نقل شهری، توجه ویژه به قسمت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی‌های بیش از پیش با استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها،

تلاش برای آشنایی حداکثری مردم با «سامانه‌های 190» و «سجام» و اطلاع راه­های ارتباطی با سامانه‌های مذکور به عموم مردم؛ و نیز در زمینه پزشکی خواستار نظارت دقیق بر فعالیت‌های داوطلبانه در خصوص تهیه تجهیزات بهداشتی و به کار گیری صحیح و افزایش این ظرفیت‌ها شدند.

همچنین ضرورت اهتمام ویژه در تأمین تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با این بیماری به خصوص در شهرستان‌ها را یاد آور شدند.

این دانشجویان ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت اجرایی و آزمایشگاهی در مراکز درمان و بهداشت سراسر کشور،

به استفاده از ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی داوطلب برای ارائه خدمت در این مراکز اشاره کردند، و آمادگی ستادهای دانشجویی مقابله با کرونا را برای مشارکت در این طرح اعلام نمودند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی