شناسه خبر : 48489
تاریخ انتشار : 1399/02/04 13:00
واریز وام یک میلیونی از صبح امروز به حساب 17.2 میلیون خانوار یارانه بگیر

واریز وام یک میلیونی از صبح امروز به حساب 17.2 میلیون خانوار یارانه بگیر

طبق اعلام بانک مرکزی و بانک‌های عامل از صبح امروز واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوارهای متقاضی این وام، آغاز شده است.

آنطور که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده از صبح امروز واریز وام یک میلیونی به حساب 17.2 میلیون خانوار متقاضی دریافت وام، آغاز شده است.

همتی با بیان اینکه از نظر تامین منابع لازم در سیستم بانکی آمادگی کامل داریم، تصریح کرد:این وام از صبح امروز به حساب افرادی که کد ملی خود را به وزارت رفاه ارسال کرده اند، واریز شده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، نزدیک 17 میلیون و 200 هزار خانواده برای دریافت وام یک میلیونی تایید شده اند و برهمین اساس ما امروز 17 هزار و 200 میلیارد تومان برای سرپرستان این خانواده ها واریز می کنیم.

گفتنی است، وام یک میلیونی سایر خانواده ها نیز که متقاضی هستند و اطلاعات خود را دیرتر اعلام کرده اند، پنج‌شنبه هفته آینده واریز می شود.

بانک‌های عامل نیز در اطلاعیه های جداگانه اعلام کرده اند که از صبح امروز واریز وام را آغاز کرده اند و این وام هم اکنون در حساب اکثر خانوارهای یارانه بگیر متقاضی است.

پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوارهای یارانه‌بگیر یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.

وزارت رفاه از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده است.

پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه 7 اردیبهشت فرصت دارند فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (6369) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره 6369 پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می‌کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفته است: طبق برنامه‌ریزی 25 میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند که 88 میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود یعنی به‌تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود. برخی از سرپرستان چند سیم‌کارت دارند که برای تمام سیم‌کارت‌ها ارسال شده است. کل افرادی که سیم‌کارت ندارند 2.5 میلیون سرپرست هستند.


خبرگزاری تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی