شناسه خبر : 48487
تاریخ انتشار : 1399/02/04 12:42
دیده‌بان حقوق بشر: زندان‌های بحرین به کانون کرونا تبدیل می‌شود

دیده‌بان حقوق بشر: زندان‌های بحرین به کانون کرونا تبدیل می‌شود

سازمان دیده بان حقوق بشر از دولت بحرین خواست که زندانیان این کشور را برای جلوگیری از مبتلا شدن احتمالی آنها به بیماری کرونا آزاد کند.

به نقل از العهد، «فیل رابرتسون» معاون مدیر بخش آسیا در سازمان دیده بان حقوق بشر در مصاحبه با موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس اظهار داشت: ما از تمامی دولت های سراسر جهان می خواهیم زندانیان سیاسی را آزاد کنند، تا از ازدحام زندانی‌ها کاسته شود. زیرا زندان ها می‌توانند کانون‌های عفونی باشند که تعداد زیادی از زندانیان و بازداشت شدگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رابرتسون با تأکید بر بازدید مؤسسه ملی حقوق بشر از زندان های حقوق بشر و اظهارات «ماریا کوری» رئیس زندان، بیان کرد: اسناد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد زندانهای بحرین به حقوق بشر احترام نمی‌گذارند. وی افزود که این یک بازی توسط مقامات بحرین است و حقیقت این است که نقض حقوق بشر در زندان‌ها همچنان ادامه دارد.

رابرتسون با تأکید بر اینکه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند، توضیح داد که آنها در بیشتر مواقع برای دفاع از حقوق خود محکوم شده‌اند و به دلیل ویروس کرونا نباید با مجازات احتمالی اعدام روبرو شوند.چرا که ویروس کرونا زندان‌ها را مبتلا خواهد کرد و خسارت های بسیاری به بار می آورد.

وی همچنین افزود: زندانیان سیاسی در زندان های بحرین باید آزاد شوند و مستحق بیماری و مرگ احتمالی با ویروس کرونا نیستند.

نماینده دیده بان حقوق بشر در ادامه اظهارات خود مبنی بر اینکه زندانی بودن رهبران فعالان سیاسی جامعه آسیبی به خود دولت بحرین است، تأکید کرد: این افراد باید آزاد شوند و در خدمت جامعه خود باشند، و باید به آن ها اجازه داده شود تا صحبت کنند، نظرات خود را بیان کنند و از حقوق بشر حمایت کنند.


خبرگزاری تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی