شناسه خبر : 48458
تاریخ انتشار : 1399/02/03 14:37
کرونا ویروس اعتمادساز!

کرونا ویروس اعتمادساز!

سناریوی رسانه‌های ضد انقلاب در ایجاد تردید نسبت به رفتار دولت در مواجهه با کرونا ،ناکام مانده و مردم نشان داده‌اند که بیش از پیش به مراجع و منابع رسمی توجه دارند و برنامه های روزانه خود را با آنچه اعلام می‌شود، هماهنگ می‌کنند.

نورنیوز ـ گروه جامعه: واقعیت این است که دشمن در سناریوی بر هم زدن توازن سلامت و معیشت یا جان و نان نیز - آن گونه که در سر می پروراند- ناکام مانده است. تا اگر مردم خانه نشین شدند بلوای نان به راه افتد و اگر راهی کار و کسب و خیابان، بیم جان!

سناریوی رسانه‌های ضد انقلاب در ایجاد تردید نسبت به رفتار دولت در مواجهه با کرونا ،ناکام مانده و مردم نشان داده‌اند که بیش از پیش به مراجع و منابع رسمی توجه دارند و برنامه های روزانه خود را با آنچه اعلام می‌شود، هماهنگ می‌کنند.

هر چند کرونا تا به امروز جان بیش از 5 هزار از هم میهنان ما را ستانده است. خسارات فراوانی به اقتصاد ملی وارد کرده و روند عادی زندگی را تغییر داده است.از دیگرسو، در ابعادی گسترده تر در دیگر کشورها نیز تلفات و صدمات بسیاری به بار آورده اما گزاف نیست اگر گفته شود طی دو ماه گذشته، به عنوان یک مؤلفه برای اعتمادسازی میان مردم و حاکمیت، نقش ایفا کرده است.

به گزاره‌ای دیگر، به رغم همه تقلاها و دست‌وپازدن‌های رسانه‌های ضد انقلاب در ایجاد تردید نسبت به آمار رسمی مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ،‌ اما مردم در دو ماه گذشته نشان داده‌اند که بیش از پیش به مراجع و منابع رسمی توجه دارند و برنامه های روزانه خود را با آنچه اعلام می شود، هماهنگ می کنند. حتی اگر از آنان خواسته می شود روز 13فروردین در خانه بمانند و به دامان طبیعت نروند، چنین می کنند و علی‌رغم تحمل هزینه‌های سنگین مالی، واحدهای تجاری را تا اول اردیبهشت، بسته نگاه می‌دارند.اگر قرار می شود آموزش فرزندان خود را به صورت آنلاین پی گیری کنند این همکاری صورت می پذیرد و این حکایت همچنان جاری است.

مروری بر روند مواجهه و مقابله ایران با ویروس منحوس کرونا و مقایسه تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و همکاری‌های آحاد مردم با دولت و حاکمیت با آنچه در پیش رفته ترین کشورهای صنعتی چون ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و خصوصا ایتالیا رخ داده گواه این واقعیت است که بمباران تبلیغاتی رسانه ای البته این بار نیز دچار خطای فاحشی شده است. چون در رفتاری دیکتاتورمآبانه به مردم می گویند به چشم های خود هم اعتماد نکنید و چشم و گوش بسته به آنچه ما می گوییم اعتماد کنید!

واقعیت این است که دشمن در سناریوی بر هم زدن توازن سلامت و معیشت یا جان و نان نیز - آن گونه که در سر می پروراند- ناکام مانده است. تا اگر مردم خانه نشین شدند بلوای نان به راه افتد و اگر راهی کار و کسب و خیابان، بیم جان!

در این شکی نیست که باید دولتمردان این اعتماد متقابل را پاس بدارند و مدیریت یک دست و متمرکز و با محوریت رییس جمهوری در جایگاه «رییس » جمهوری را باید ادامه داد و از تصمیمات تازه و در صورت لزوم،اتخاذ سیاست های مجدد سخت گیرانه نهراسید.

البته در این میان نوع هزینه کرد 50 تا 70 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته برای جبران کسب و کار های آسیب دیده نیز می تواند دامنه اعتماد سازی را گسترش دهد.

کرونا با همه وجوه منفی آن،‌ قابلیت اعتمادسازی متقابل مردم و کار به دستان را نیز به نمایش گذاشته است.

این قابلیت، پاس داشتنی است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی