شناسه خبر : 48425
تاریخ انتشار : 1399/02/03 11:26
تداوم نوسانات شدید قیمت نفت خام در بازارهای جهان

تداوم نوسانات شدید قیمت نفت خام در بازارهای جهان

قیمت نفت خام آمریکا در حالی معاملات امروز چهارشنبه را در منطقه مثبت آغاز کرد که روز گذشته سقوط سنگینی را به ثبت رسانده بود.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: روز چهارشنبه، قیمت نفت خام آمریکا در حالی معاملات امروز را در منطقه مثبت آغاز کرد که روز گذشته سقوط سنگینی را به ثبت رسانده بود.

قرارداد پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می، که یک روز قبل به محدوده منفی سقوط کرده بود، دیشب در آخرین روز ارائه خود تا ۱۰.۰۱ دلار بالا آمد.

قرارداد پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن، که حالا فعال‌تری قرارداد خرید نفت آمریکا است و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران وال‌استریت در مورد قیمت نفت چه انتظاری دارند، دیشب ۴۳.۱۷ درصد سقوط کرد و در ۱۱.۵۷ دلار بسته شد. این شاخص در معاملات دیروز تا هر بشکه ۷ دلار هم پایین آمده بود.

قرارداد ماه جولای هم ۳۱ درصد سقوط کرد و به ۱۸.۰۴ دلار رسید.

در نشانه جدی دیگر از وحشتناک بودن اوضاع در بازار نفت، قیمت نفت خام برنت، شاخص بین‌المللی قیمت نفت، ۲۴.۴ درصد سقوط کرد تا در ۱۹.۳۳ دلار بسته شود. این شاخص هم تا ۱۸.۱۰ دلار پایین آمده بود که پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۰۱ تا کنون است.

قیمت نفت در روزهای اخیر در حالی با سقوطی تاریخی روبرو شده است که تولید بالا و ارزان بودن قیمت باعث شده تمامی انبارهای ذخیره‌سازی آن پر شوند و در شرایطی که بحران کرونا اکثر اقتصادهای جهان را با تعطیلی مواجه کرده، تقاضایی برای خرید آن وجود نداشته باشد.

حتی خریداران ثابت و همیشگی نفت، یعنی پالایشگاه‌ها و ایرلاین‌ها، به خرید آن نیازی ندارند.

تا ساعت ۷:۲۱ چهارشنبه به وقت تهران، قیمت نفت آمریکا (جولای) ۹.۴۲ درصد جهش کرد و به ۲۰.۴۵ دلار بازگشت و قیمت نفت برنت ۳.۸۸ درصد سقوط کرد و به ۱۸.۵۸ دلار رسید.


سی‌ان‌بی‌سی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی