شناسه خبر : 48327
تاریخ انتشار : 1399/02/01 13:03
هند اتهامات تبعیض علیه مسلمانان را رد کرد

هند اتهامات تبعیض علیه مسلمانان را رد کرد

دولت هند ضمن انتقاد شدید از اظهارات عمران خان نخست وزیر پاکستان مبنی بر تبعیض علیه مسلمانان در هند، آن‌ها را بی‌اساس و عجیب توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری "ایندیا تودی"، نخست وزیر پاکستان در یک پیام توییتری هند را به سرکوب و خشونت علیه جامعه مسلمانان با هدف کم‌رنگ کردن واکنش‌ها به نحوه برخورد دهلی‌نو برای مهار ویروس کرونا، متهم کرد. 
عمران خان اظهار داشت: طرح دولت هند برای اجرای قرنطینه باعث شده تا هزاران نفر با چالش گرسنگی روبرو شوند اما دهلی‌نو با هدف قرار دادن اقلیت مسلمانان سعی در منحرف کردن واکنش‌ها نسبت به این موضوع دارد. 
نخست وزیر پاکستان افزود: هدف قرار دادن عمدی مسلمانان هند و خشونت‌ علیه آنان شبیه همان چیزی است که نازی‌ها با یهودیان در آلمان انجام دادند. 
وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اظهارات عجیب در واقع اقدامی برای منحرف کردن تمرکز از عملکرد بسیار بد آن‌ها (دولت پاکستان) در مدیریت امور داخلی خود است. 
آنوراگ سری واستاوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند افزود: پاکستان به جای تمرکز بر مقابله با ویروس کرونا، مشغول متهم کردن بی‌اساس کشورهای همسایه خود است. در مورد مساله اقلیت‌ها، ما به رهبران پاکستانی توصیه می‌کنیم تا بر گروه‌های اقلیت در حال نابودی خود که به صورت واقعی با تبعیض مواجه هستند، متمرکز شوند. 
پیش از این هند اتهامات سازمان‌های خارجی در مورد سرکوب مسلمانان در این کشور را رد کرده بود. 
هند روز پنجشنبه هفته گذشته از کمیته آزادی مذهب در جهان به دلیل انتشار اخبار جعلی مبنی بر تفکیک بیماران کرونایی هندو و مسلمان در بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های ایالت گجرات، به شدت انتقاد کرد. 
گزارش‌های جداگانه حاکی از این است که در ایالت گجرات که نارندرا مودی متعلق به آن است و پیش از نخست وزیری خود، سمت سروزیری این ایالت را بر عهده داشته است، بیمارستان‌ها میان بیماران کرونایی هندو و مسلمان تبعیض قائل می‌شوند و آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کنند. 
دولت هند این اخبار را جعلی دانسته و آن‌ها را رد کرده است. 
 دولت ایالت گجرات پیش از این اعلام کرده بود که هیچ تفکیکی در مورد بیماران در بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود و بیماران کرونایی بر اساس علایم، شدت بیماری و غیره معالجه می‌شوند. 
اما در گزارشی دیگر یک بیمارستان در ایالت اوتار پرادش اعلام کرده است که تنها در صورتی که مسلمانان به ویروس کرونا مبتلا نباشند، حاضر به پذیرش و درمان آن‌ها خواهد شد. 
این بیانیه بیمارستان انتقادات زیادی به دنبال داشته است و باعث شکایت پلیس از این بیمارستان شده است. 
برگزاری یک کنفرانس اسلامی در ماه گذشته در میان افزایش آمار کرونا در هند، به یک حمله همه جانبه از سوی هندوهای افراطی به مسلمانان هند تبدیل شده است. رسانه‌های هند با تبلیغ احساسات ضد اسلامی در این کشور به تنش‌های اجتماعی در هند دامن زده‌اند. 
جامعه هند از ماه دسامبر گذشته در پی تصویب قانون جدیدی شهروندی از سوی دولت ناارام بوده است. بر اساس این قانون شهروندان غیر مسلمان برای دریافت شهروندی هند در اولویت قرار می‌گیرند. مسلمانان معتقدند این اقدام دولت هند تلاش برای تبدیل این کشور سکولار به کشوری هندو مذهب بوده است.


خبرگزاری ایرنا
کلید واژگان
پاکستانهند
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی