شناسه خبر : 48299
تاریخ انتشار : 1399/02/01 08:14
کرونا هم مانع تظاهرات مخالفین نتانیاهو نشد

کرونا هم مانع تظاهرات مخالفین نتانیاهو نشد

در تظاهرات هزاران نفری شب گذشته( یکشنبه) در سرزمینهای اشغالی که در شرایط شیوع کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است معترضین با به دست گرفتن پرچم‌های سیاه رنگ، نتانیاهو را متهم کردند که با بهره‌برداری از بحران ویروس کرونا، در صدد لاپوشانی محاکمه قریب‌الوقوع خود به اتهام فساد است.

تظاهرات در حالی برگزار شد که با وجود عدم دستیابی بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رهبر حزب رقیب آبی- سفید به توافقی برای تشکیل دولت ائتلافی، هیات‌هایی از دو حزب در طول یکشنبه به مذاکرات ادامه دادند تا شاید آخرین موانع بر سر راه تشکیل یک دولت ائتلافی را بردارند.
بنی گانتس هفته گذشته گفته بود که بنیامین نتانیاهو به جای مذاکرات در مورد دولت جدید، بحث قضات دیوان عدالت و کار آنها را دنبال می‌کند.
یائیر لاپید، یکی از سیاستمداران مخالف بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، در سخنرانی تظاهرات یکشنبه شب در تل‌آویو خطاب به گانتس گفت، وقتی شما بخشی از دولت باشید، نمی‌توانید با فساد رئیس آن مبارزه کنید؛ خودتان نیز به بخشی از این فساد مبدل می‌شوید.
به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی احتمال برگزاری چهارمین انتخابات در یکسال مطرح است؛ موعد احتمالی اواسط مرداد نیز برای این انتخابات عنوان شده اما معلوم نیست در صورت ادامه بحران کرونا انجام انتخابات مقدور باشد.
در روزهای گذشته برافراشتن بیرق‌های سیاه به نماد تظاهرات اعتراضی علیه تشکیل ائتلاف میان احزاب آبی- سفید و لیکود مبدل شده است.
 نتانیاهو هفته گذشته نیز از سخنان پسرش، یائیر، که در مورد تظاهرکنندگان «آرزو» کرد که تنها فعالان احزاب چپ از کرونا بمیرند، پوزش خواست؛ یائیر نتانیاهو این گفته‌ خود را از صفحه توئیتری‌اش حذف کرد


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی