شناسه خبر : 48225
تاریخ انتشار : 1399/01/30 18:20
توصیه به کادر درمانی بریتانیا: به جای پوشش محافظتی، پیش‌بند پلاستیکی ببندید

توصیه به کادر درمانی بریتانیا: به جای پوشش محافظتی، پیش‌بند پلاستیکی ببندید

در پی کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در انگلیس در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور، سرویس سلامت همگانی بریتانیا برخلاف توصیه‌های اولیه از آنها خواست پیش‌بند پلاستیکی ببندند.

روسای سرویس سلامت همگانی بریتانیا از پزشکان و پرستارها خواسته‌اند بدون روپوش محافظتی کامل بیماران کرونایی را مداوا کنند. این در حالی که پیش از این سرویس بهداشت عمومی انگلیس طی دستورالعملی پوشش جراحی کامل ضدآب را برای جلوگیری از نفوذ ترشحات بیماران به دهان یا بینی کادر درمانی ضروری اعلام کرده بود. بنابر گزارش روزنامه گاردین، حالا در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، همین سازمان می‌گوید کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، می‌توانند از پوشش پلاستیکی در نبود یا کمبود پوشش حفاظتی جراحی استفاده کنند.

مسئله‌ای که به نگرانی از احتمال ابتلا و مرگ و میر بیشتر در میان کادر پزشکی این کشور به دلیل افزایش ریسک منجر شده است. تا روز جمعه بر اساس آمارها، ۱۵ هزار نفر در بیمارستانهای بریتانیا به دلیلی بیماری کرونا جان باختند. روزانه حدود ۲۱ هزار تست در این کشور انجام می‌شود که بسیار پایین‌تر از ۱۰۰ هزار تستی است که دولت برتانیا برای آن تا پایان ماه هدف‌گذاری کرده بود. تاکنون بیش از ۵۰ نفر از کادر درمانی این کشور جان خود را از دست داده‌اند و نگرانی از در معرض خطر قرار گرفتن تعداد زیادی از آنها به دلیلی کمبود تجهیزات حفاظت شخصی به خصوص پوشش محافظتی وجود دارد. تاکنون گزارشهای زیادی از کمبود تجهیزات حفاظت شخصی و آسیب‌پذیری و ناکارآمدی سیستم درمانی انگلیس منتشر شده است.

در همین حال روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد سازمان بهداشت جهانی این سوال را مطرح کرده که آیا آزمایش آنتی بادی می‌تواند به محدودیت های انگلیس پایان دهد. این سازمان درباره کارآمد بودن این آزمایش از ابتلای دوباره افراد ابراز تردید کرده است. انگلیس در نظر دارد در برنامه این کشور برای برداشتن محدودیتها و انجام فعالیتهای اقتصادی، این آزمایش را برای بازگشت به زندگی عادی در نظر بگیرد.

این اقدام در پی کمبود تجهیزات حفاظتی در انگلیس و احتمال تمام شدن آنها در برخی بیمارستانها در روزهای اخیر و زمانبر بودن تجهیز دوباره بیمارستانها تا حدود دو ماه دیگر، مطرح شده است. انگلیس با ۱۰۸ هزار و ۶۹۲ مبتلا در میان کشورهای اروپایی پنجمین کشوری است که بیشترین درگیری را با بحران کرونا دارد. آمار تلفات این کشور هم ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر است که گرچه از آلمان تعداد مبتلای کمتری دارد، ولی تعداد قربانیانش بیشتر از سه برابر آن است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی