شناسه خبر : 48224
تاریخ انتشار : 1399/01/30 18:17
روشهای رهایی زنان از سکته مغزی

روشهای رهایی زنان از سکته مغزی

با اینکه سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در زنان است، پژوهش ها نشان میدهد راهکار هایی ساده برای کم کردن این خطر وجود دارد.

نورنیوز-گروه جامعه:سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در زنان به حساب می آید. با بالا رفتن سن خطر ابتلا به این عارضه بیشتر میشود به گونه ای که احتمال بروز سکته در زنان بالای ۵۵ سال بیشتر است. فشار خون و کلسترول بالا، استعمال سیگار و بیماری های قلبی ، خطر بروز سکته مغزی را بیشتر میکند.سکته مغزی در پی انسداد یا پارگی رگ خونی تغذیه کننده مغز، روی میدهد و به دنبال این عارضه،بخشی از مغز که توسط آن رگ تغذیه می شود و همچنین بخشهایی از بدن که توسط آن قسمت ازمغز کنترل می شوند، از کار می افتند بیش از ۸۰ درصد سکته های مغزی ، سکته های ایسکمیک هستند.

این نوع سکته مغزی ناشی از انسداد در عروقی است که خون را به مغز می فرستند. این انسداد، باعث کاهش خون رسانی و کمبود اکسیژن درمغز می شود که آسیب یا مرگ سلول های مغزی را بدنبال خواهد داشت. در صورت بروز چنین عارضه ای ،اگر گردش خون دوباره به سرعت برقرار نشود، آسیب مغزی می تواند دائمی شود. پژوهش ها نشان میدهد ایجاد اصلاحات ساختاری در سبک زندگی ، خطر سکته در زنان میان سال را تا ۲۵ درصد کاهش میدهد.

این اصلاحات همچنین خطر بروز سکته های ایسکمیک را بیش از یک سوم کمتر خواهد کرد. عادات سالم در زندگی، فعالیت فیزیکی، کاهش و مدیریت استرس، ورزش روزانه ، مصرف غذاهای مناسب و عدم استعمال دخانیات از راهکار هایی است که برای رسیدن به این هدف معرفی شده است. استفاده از ماهی، آجیل، غلات کامل، میوه و سبزیجات در رژیم غذایی نیز شانس بروز سکته های مغزی ایسمیک در زنان را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی