شناسه خبر : 48093
تاریخ انتشار : 1399/01/29 10:47
مراسم «رژه خدمت» ارتش آغاز شد

مراسم «رژه خدمت» ارتش آغاز شد

مراسم «رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه لشگری همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان ارتش صبح امروز - جمعه  ۲۹ فروردین - در سراسر کشور «رژه خدمت» برگزار کرد.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مرکز آموزش‌های شهید امان‌اللهی نیروی زمینی ارتش در تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ابتدای این مراسم پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی را به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی نیروی زمینی قهرمان قرائت  کرد .

در ادامه این مراسم قرار است سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش سخنرانی کند.
در این رژه، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور می کنند.

این رژه همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در این رژه، بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری بلافاصله به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام می شوند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند. از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی یاران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار می شود که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی