شناسه خبر : 47787
تاریخ انتشار : 1399/01/25 19:03
پاپ فرانسیس: از زنان در برابر خشونت خانگی در دوران قرنطینه حفاظت کنید

پاپ فرانسیس: از زنان در برابر خشونت خانگی در دوران قرنطینه حفاظت کنید

در حالی که خشونت علیه زنان در دوران قرنطینه به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان افزایش یافته، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (دوشنبه) تأکید کرد که جامعه باید از زنان قربانی خشونت خانگی حمایت کند و پشت آنها بایستد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان زنانی را که در خط مقدم مبارزه با این بحران کار می‌کنند از جمله پزشکان، پرستاران، افسران پلیس، نگهبانان زندان و فروشندگان فروشگاه‌های کالاهای اساسی تحسین کرد. وی همچنین بسیاری از زنان را که در خانه به کودکان، سالمندان و افراد ناتوان رسیدگی می‌کنند، تحسین کرد. پاپ فرانسیس گفت: گاهی اوقات زنان در یک زندگی مشترک قربانی خشونت خانگی می‌شوند و فشار بسیار سنگینی را تحمل می‌کنند.

باید برای آنها دعا کنیم تا پروردگار به آنها قدرت دهد و جوامع ما از آنها در کنار خانواده‌هایشان حمایت کنند. همزمان با این که بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های شدیدی را بر رفت‌وآمد افراد از خانه‌هایشان با هدف مبارزه با ویروس کرونا اعمال کرده‌اند، خشونت خانگی افزایش یافته است. برنامه‌های مبارزه با خشونت خانگی در سراسر آمریکا افزایشی را در تماس‌ها برای درخواست کمک ثبت کرده است. در اسپانیا نیز تماس‌ها برای درخواست کمک از سوی قربانیان خشونت خانگی در دو هفته اول قرنطینه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲.۴ درصد افزایش یافته است. پاپ فرانسیس تأکید کرد، برای تمامی کشورهایی که با پاندمی کرونا در حال مبارزه هستند به ویژه آنهایی که قربانیان بیشتری دارند، از جمله آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه دعا می‌کند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی