شناسه خبر : 47780
تاریخ انتشار : 1399/01/25 17:55
ساکنان مسکو از امروز بدون مجوز نمی‌توانند از خانه خارج شوند

ساکنان مسکو از امروز بدون مجوز نمی‌توانند از خانه خارج شوند

شهرداری مسکو ‌پایتخت روسیه با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، از امروز دوشنبه خروج ساکنان پایتخت بدون دریافت مجوز الکترونیکی را ممنوع کرده است و تاکنون 885 هزار نفر مجوز تردد در مسکو گرفتند.

شهرداری مسکو ‌پایتخت روسیه با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، از امروز دوشنبه خروج ساکنان پایتخت بدون دریافت مجوز الکترونیکی را ممنوع کرده است و تاکنون ۸۸۵ هزار نفر مجوز تردد در مسکو گرفتند. ادوارد لیسنکو رئیس اداره فناوریهای اطلاعاتی مسکو روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی روسیه یک گفت: امروز در نخستین روز اجرای این طرح ۸۸۵ هزار «مجوز دیجیتالی» (مجوز از طریق گوشی تلفن همراه) صادر شد. وی افزود: ۹۰ درصد این مجوزها به ساکنان مسکو که باید سر کار بروند، داده شده است.

استفاده از این مجوزها اجباری است و در صورت نداشتن چنین مجوزی، ماموران امنیتی و گارد ملی روسیه، رهگذران یا رانندگان خودروها را جریمه خواهند کرد. این مجوز را از سه طریق پروتال اسناد دولتی روسیه (mos.ru) یا با ارسال پیامک به شماره ۷۳۷۷ یا تماس با شماره تلفن (۴۹۵) ۷۷۷-۷۷-۷۷ می توان دریافت کرد. و در مرحله سوم اگر لازم باشد، تردد در داخل نواحی مسکو تنظیم می‌شود. به گفته سابیانین، هرچند که سیستم مجوز حالت اعلام کردن خواهد داشت، اما مقام‌های شهری حق برای راستی آزمایی اطلاعاتی را که اشخاص تردد کننده ارائه می‌دهند، برای خود محفوظ می‌دانند.

گفتنی است، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲ هزار و ۵۵۸ نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند تا تعداد بیماران کرونایی در پهناورترین کشور جهان به ۱۸ هزار و ۳۲۸ نفر و تعداد جانباختگان به ۱۴۸ برسد. دقایقی پیش ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد: در صورت لزوم از ارتش نیز برای مقابله با کرونا کمک گرفته می‌شود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی