شناسه خبر : 47684
تاریخ انتشار : 1399/01/24 17:42
انگلیس می‌تواند بدترین وضعیت کرونایی را در اروپا داشته باشد

انگلیس می‌تواند بدترین وضعیت کرونایی را در اروپا داشته باشد

مدیر موسسه «وِلکام تراست» و عضو گروه مشاوران علمی دولت انگلیس در امور اضطراری: این کشور در حالت خوشبینانه به یکی از کشورهای اروپایی که کرونا آن را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده تبدیل خواهد شد و در بدترین حالت به کشوری که در اروپا شدیدترین ضربه را از شیوع این بیماری به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان خواهد خورد

«جرمی فِرار»، مدیر موسسه «وِلکام تراست» و عضو گروه مشاوران علمی دولت انگلیس در امور اضطراری، در یک برنامه در شبکه بی‌بی‌سی درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس گفت این کشور در حالت خوشبینانه به یکی از کشورهای اروپایی که کرونا آن را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده تبدیل خواهد شد و در بدترین حالت به کشوری که در اروپا شدیدترین ضربه را از شیوع این بیماری به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان خواهد خورد. به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز، وی این سخنان را پس از آن بیان کرد که تعداد قربانیان کرونا در انگلیس در حال عبور کردن از مرز ۱۰ هزار نفر است.

دیروز شنبه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در انگلیس با افزایشی ۹۱۷ نفری به ۹ هزار و ۸۷۵ نفر رسید که در میان آنها ۱۹ نفر از کارکنان بخش درمان این کشور بودند. «آلوک شارما»، وزیر تجارت انگلیس که با فِرار در یک برنامه حضور داشت، از تایید یا رد این پیش‌‌بینی سرباز زد و گفت کشورهای مختلف در حال گذراندن مراحل مختلفی از این بیماری هستند. او در ادامه گفت: چیزی که می‌توانم تایید کنم و خیلی از گفتن آن متاسفم این است که عده‌ای در نتیجه این بیماری جان باختند.

این چیزی است که در سراسر جهان شاهد آن هستیم. فقط در مراحل مختلفی قرار داریم. فِرار در ادامه درباره غیرقابل اجتناب بودن موج دوم و سوم این بیماری در انگلیس گفت، و تاکید کرد واکسن تنها راه خروج از این چرخه است. او در عین حال گفت که شواهد موجود از ابتلای دوباره افراد در کشورهایی مانند کره جنوبی که در آن حدود ۱۰۰ گزارش از ابتلای دوباره دیده شده، توانایی انگلیس برای ساخت یک واکسن و حفاظت از جامعه در مقابل موجهای جدید بیماری را کاهش می‌دهد.

این مقام دولت انگلیس همچنین گفت در صورتی که واکسنی برای این بیماری تا پاییز ساخته بشود، بیش از یکسال زمان نیاز است تا بتوان آن را برای ایمن کردن میلیونها انسان به تولید انبوه رساند. بنابر آخرین آمارها، انگلیس با ۷۸ هزار و ۹۹۱ مبتلا و حدود ده هزار فوتی، پنجمین کشور اروپایی است که بیشتری درگیری را با این بیماری دارد. امروز «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که به کرونا مبتلاست، در اولین سخنانش از زمان بستری شدن در بیمارستان، جانش را مدیون کادر درمانی این کشور دانست.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی