شناسه خبر : 47229
تاریخ انتشار : 1399/01/20 11:47
قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در واکنش به اظهارات وزیر انرژی روسیه درباره آینده همکاری با اوپک افزایش پیدا کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت پنج سنت یا ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک سنت افزایش پیدا کرد و به ۶۰ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت: اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگانی که در پیمان محدودیت عرضه مشارکت کرده اند، به این همکاری تا زمانی که موثر و ثمربخش است ادامه خواهند داد. وی در ادامه افزود: همکاری روسیه با اوپک تا زمانی که شرایط بازار ایجاب کند، ادامه خواهد یافت.

اوپک و سایر تولیدکنندگان در نوامبر موافقت کردند محدودیت عرضه خود را که از سال ۲۰۱۷ به اجرا گذاشته اند، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تشدید کنند و کاهش تولید آنها ممکن است به ۲.۱ میلیون بشکه در روز برسد که معادل حدود دو درصد از تقاضای جهانی خواهد بود.

شرکت تحقیقات بازار نفت "ریستاد انرژی" در یادداشتی اعلام کرد اوپک همچنان به اقدامات بیشتری برای متوازن کردن بازار نیاز دارد. اوپک مشکل را به طور کامل حل نکرده و در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ یک علاج موقتی بکار خواهد بست و تصور ما بر این است که بازار به زودی بروز مازاد عرضه را درخواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان آمریکایی برای پر کردن هر گونه شکاف عرضه در بازار خوشنود خواهند کرد و نفت بیشتری را عرضه می‌کنند که در نوامبر به رکورد حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز رسید. رشد بی‌وقفه تولید باعث بالا رفتن سطح ذخایر خواهد شد. ذخایر نفت آمریکا امسال حدود یک درصد رشد کرده است.

با این حال طبق نظرسنجی مقدماتی رویترز، انتظار می‌رود ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده باشد با این حال ذخایر بنزین احتمالا برای هفتمین هفته متوالی رشد کرده است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی