شناسه خبر : 47044
تاریخ انتشار : 1399/01/18 13:28
انتقاد کرملین از سیاست‌های نفتی آل سعود

نورنیوز بررسی کرد؛

انتقاد کرملین از سیاست‌های نفتی آل سعود

کرملین در بیانیه‌ای روز یکشنبه اعلام کرده‌است که روسیه هرگز از طرح لغو توافق توقف تولید نفت حمایت نکرده است و تمایل دارد مذاکرات سازنده‌ای باشرکت کنندگان اصلی گروه اوپک انجام دهد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: دیمتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ضمن مصاحبه خود با برنامه «مسکو .کرملین . پوتین» اظهار کرد: «ما می‌دانیم که بحران جهانی اقتصادی که ناشی از گسترش ویروس کرونا است، خود را نشان داده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ما باید برای مقابله با این بحران آماده باشیم و هماهنگی اقدامات ضد بحران از طرف  بسیاری از کشور های جهان  لازم خواهد بود.»
وی همچنین منتقد اقدام شرکای روسیه در عربستان سعودی در پی ارائه تخفیف‌های بی سابقه و افزایش بی سابقه تولید نفت شد و با بیان اینکه این اقدام به این واقعیت منجر خواهد شد که تمامی ذخایر نفت جهان ممکن است به زودی پر شود، گفت: تانکر های نفت‌کش اکنون دیگر وسیله‌ای برای حمل و نقل  نفت به سایر نقاط جهان نیستند، بلکه به عنوان مخازن شناور نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
وی افزود: «روسیه خواستار توقف توافق اوپک پلاس نبوده‌است. رئیس‌جمهور ولادیمر پوتین و به طور کلی مقامات کرملین خواستار روند مذاکراتی سازنده هستند که جایگزینی ندارد و به منظور تثبیت بازار بین‌المللی انرژی ضروری است.» 
در ادامه به گفته کرملین افزایش تولید نفت منجر به پایین آمدن بسیار قیمت نفت شده که این امر به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.
قیمت نفت در ماه مارس به دلیل عدم توافق مسکو و ریاض بر  کاهش تولید نفت، در جریان بحران کرونا، بدترین کاهش را طی چندین دهه گذشته تجربه کرد.
دولت روسیه در ماه مارس به عربستان سعودی پیشنهاد کاهش تولید نفت بر اساس توافق قبلی را مطرح کرد، اما ریاض و متحدانش خواستار کاهش بیشتر تولید نفت بودند.از این رو مسکو پیشنهاد ریاض و متحدانش را رد کرد که سبب لغو توافق قبلی و افزایش ۲۵ درصدی تولید نفت از سوی عربستان  شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی