شناسه خبر : 47029
تاریخ انتشار : 1399/01/18 10:45
نسل پنجم تلفن همراه یا قاتل خاموش!

نورنیوز بررسی کرد؛

نسل پنجم تلفن همراه یا قاتل خاموش!

گروهی از دانشمندان معتقدند در حالی که هنوز نقاط مبهمی درباره تاثیرات نسل دوم ، سوم و چهارم تلفن همراه بر سلامت انسان و محیط زیست وجود دارد ، توسعه نسل پنجم(5G) آن ممکن است به فاجعه در اینده منجر شود.روند راه اندازی این نسل شبکه باعث شده دانشمندان درباره احتمال شکل گیری فاجعه انسانی و...

 نورنیوز-گروه جامعه: در بیانیهای  که از سوی۲۴۰ دانشمند از ۴۰ کشور جهان امضاء شده با استناد به نتایج اولیه تحقیقات برنامه ملی سم شناسی آمریکا (NTP)، آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) و آژانس سرطان سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره خطر بروز مشکلات روانی مانند افسردگی در اثر قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش امواج الکترومغناطیسی هشدار داده شده است . 
این بیانیه که از طرف سازمان سازمان جهانی دانشمندان محقق در زمینه آثار سوء امواج الکترومغناطیسی منتشر شده  تاکید میکند که بر اساس نتایج پژوهش ها، این امواج آسیب‌های ژنتیکی و ناباروری را افزایش و با کاهش قدرت حافظه، سطح یادگیری انسان را کاهش می‌دهد. همچنین شواهد در حال افزایشی نیز در مورد تبعات امواج الکترومغناطیسی بر زیست طبیعی گیاهان و حیوانات وجود دارد.
این دانشمندان معتقدند کوتاه برد بودن این فناوری نسل جدید ، باعث  نیاز به افزایش تعداد انتن های فعلی خواهد شد. همچنین قلبلیت های این نسل شبکه باعث میشود   استفاده اینترنت اشیاء رشد فزاینده ای داشته باشد. این نکات مردم را به صورت ناخواسته در معرض امواج بیشتر قرار خواهد داد. 
نسل پنجم اینترنت(5G) قرار است سرعت انتقال داده ها را تا ۲۰ گیگا بایت بر ثانیه افزایش دهد .از اینرو ، راه اندازی این شبکه نیاز به فراهم اوردن زیر ساخت های زیادی دارد و به همین دلیل راه‌اندازی جدیدترین نسل اینترنت در جهان  با کندی همراه خواهد بود.
با این وجود ، شکل گیری روند راه اندازی این نسل شبکه باعث شده دانشمندان درباره احتمال شکل گیری فاجعه انسانی و محیط زیستی بر اثر راه اندازی آن هشدار داده و اعلام نگرانی کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی