شناسه خبر : 46992
تاریخ انتشار : 1399/01/17 18:05
رکود بی سابقه بخش خدمات انگلیس پس از شیوع کرونا

رکود بی سابقه بخش خدمات انگلیس پس از شیوع کرونا

بخش خدمات انگلیس در ماه مارس حتی از پیش بینی های غم انگیزی که برای آن شده بود عملکرد بدتری داشت و بزرگترین رکود را در کارنامه خود ثبت کرد.

روزنامه انگلیسی ایندپندنت نوشت: بر اساس آمارهای جدید، بخش خدمات بریتانیا در ماه مارس حتی از پیش بینی های غم انگیزی که برای آن شده بود عملکرد بدتری داشت و بزرگترین رکود را در کارنامه خود ثبت کرد. به گفته کارشناسان، در پی شیوع کرونا کافه ها و رستوران ها مجبور به تعطیلی شده و هزاران نفر شغل خود را در بخش خدمات از دست داده اند. شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدمات بریتانیا در ماه گذشته میلادی (مارس) که در روز جمعه منتشر شد، به کمترین میزان خود یعنی 34.5 رسیده است.

شاخص کنونی از 53.2 واحد در ماه فوریه و حتی از آنچه کارشناسان اقتصادی مؤسسه پانتئون ماکرو اکونومیکس پیش بینی کرده بودند بسیار کمتر است. هنگامی که این شاخص به زیر 50 برسد یعنی یک رکود اقتصادی محسوب می شود. دانکن براک، کارشناس اقتصادی، اظهار داشت که بخش خدمات انگلیس "به درون یک سیاه چاله مکیده شده" و تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا آینده نا معلومی دارد. به گفته این کارشناس، در یک بررسی که از سال 1996 شروع شده است شاخصPMI ، شدیدترین افت ناگهانی فعالیت این بخش را نشان می دهد.

این در حالی است که ریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در یک نشست مطبوعاتی بحران اقتصادی ناشی از کرونا را بی سابقه توصیف کرد و گفت: بیماری کرونا اقتصاد جهانی را به حالت ایست کامل در آورده است و جهان را به رکودی فرو برد که بحران مالی جهانی در یک دهه قبل بسیار بدتر خواهد شد. جورجیوا در این کنفرانس خبری ویدئویی همچنین برهه کنونی را "تاریک‌ترین ساعت برای بشریت" و تهدیدی بزرگ برای تمام جهان خواند.

وی از اقتصادهای پیشرفته دنیا خواست تا تمام تلاش خود را برای کمک به بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه به کار بگیرند تا از تأثیر مخرب اقتصادی و بهداشتی این بیماری همه گیر بر این کشورها جلوگیری شود. جورجیوا همچنین گفت: این بحران مانند هیچ بحران دیگری نیست. ما شاهد هستیم که اقتصاد جهانی به بن بست رسیده است. ما اکنون در رکود هستیم. این رکود به مراتب بدتر از بحران مالی جهانی 2008-2009 است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی