شناسه خبر : 46921
تاریخ انتشار : 1399/01/16 23:10
زالی: مراجعان بیمارستان‌ها در تهران ٣٠ درصد افزایش یافت

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران:

زالی: مراجعان بیمارستان‌ها در تهران ٣٠ درصد افزایش یافت

متاسفانه امروز در شرایطی شاهد افزایش غیرمتعارف ترافیک و ترددها و حضور افراد در سطح شهر بودیم که 448 بیمار کرونا مثبت جدید در بخش‌های عادی و 99 بیمار جدید کرونایی در بخش‌های ویژه بستری شدند.

علیرضا زالی گفت: متأسفانه امروز در شرایطی شاهد افزایش غیرمتعارف ترافیک و ترددها و حضور افراد در سطح شهر بودیم که ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت جدید در بخش‌های عادی و ۹۹ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های ویژه بستری شدند. به گفته وی، در دو روز گذشته کل مراجعان بیمارستانی ۳۰ درصد رشد داشته که این حاکی از استمرار و حتی افزایش شیوع بیماری در شهر تهران بوده که نگران کننده است و افزایش تردد و شلوغی‌ها با این آمار رو به تزاید کار را پیچیده‌تر کرده و در واقع مشکلات جدیدتری را در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کند. زالی در ادامه به برخی گلایه مندی‌های مهم مردم در زمینه‌های اقتصادی نظیر دریافت اقساط بانکی کمافی السابق، عدم اعطای بسته‌های حمایتی به اقشار کم برخوردار و برخی کسب و کارها و برگشت چک‌ها اشاره کرد که بحث در منزل ماندن افراد را دستخوش تغییر کرده و با تناقضاتی روبه‌رو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که باید تصمیمات هرچه سریع‌تر، قاطعانه‌تر و کاراتر در خصوص این مسائل اعمال شود و حداقل با تحقق بسته‌های حمایتی دولت در ابعاد مختلف تسهیلاتی و حمایتی مانع این شویم که افراد به‌خاطر نگرانی‌های اقتصادی در سطح شهر حضور یابند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا با توجه به افزایش آمار مراجعان بیمارستان‌ها و مبتلایان در تهران و کشور در ۴۸ ساعت اخیر مجدداً از همشهریان تهرانی خواست همچنان در منزل بمانند و افزود: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که متأسفانه از نظر افزایش مراجعان بیمارستانی و بخش‌های مختلف درمانی با یک افزایش نسبی روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: گرچه برخی از مردم در شرایط فعلی با مشکلات متعدد اقتصادی روبه‌رو هستند اما یادمان باشد اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه با رعایت سختگیرانه‌تر مسائل را تحمل کنیم زمان استمرار و بقای بیماری در جامعه به حداقل خواهد رسید، اما اگر اقدامات و مداخلات ما ضعیف‌تر باشد و یا از کارایی لازم برخوردار نباشد منجر به تطویل ویروس و مشکلات بیشتر خواهد شد. پیشنهاد به ستاد ملی کرونا برای تسهیل در پرداخت اجاره بهای واحدهای صنفی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران طی نامه‌ای از وزیر بهداشت درخواست کرد، اعمال تخفیفات مناسب به مستاجران اصناف، در دستور کار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

زالی در این نامه اعلام کرد: ضمن تشکر و قدردانی از مساعی حضرت‌عالی، همان‌گونه که مستحضر هستید، تعدادی از اصناف و صاحبان کسب و کار در محل های استیجاری فعالیت دارند و در شرایط خاص کنونی و مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده قادر به پرداخت اجاره بها نیستند، از آن‌جایی که موجرین تعدادی از این‌گونه اصناف و صاحبان کسب و کار، دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی هستند، لذا خواهشمند دستور فرمایید بخشودگی اجاره بها و اعمال تخفیفات مناسب به این گروه‌ها، در دستور کار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی