شناسه خبر : 46819
تاریخ انتشار : 1399/01/15 22:52
حماس بار دیگر خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد

حماس بار دیگر خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد

جنبش حماس امروز جمعه بار دیگر از مقامات سعودی خواست که در سایه شیوع ویروس کرونا فلسطینی‌های زندانی شده در این کشور به ویژه محمد الخضری را که با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند آزاد کنند

جنبش حماس امروز جمعه بار دیگر از مقامات سعودی خواست که در سایه شیوع ویروس کرونا فلسطینی‌های زندانی شده در این کشور به ویژه محمد الخضری را که با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند آزاد کنند. «رأفت مره» رئیس اداره رسانه‌ای حماس در خارج از مقامات سعودی خواست محمد الخضری را که یک سال از بازداشتش در عربستان می‌گذرد و سن او از هشتاد سال فراتر رفته است آزاد کنند.

وی گفت: ما خواستار تعقل و تدبیر مقامات سعودی برای مختومه کردن فوری این پرونده قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان هستیم. رژیم سعودی حدود یک ماه قبل محاکمه ده‌ها فلسطینی و اردنی را که از مدت‌ها پیش به جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در زندان‌های آل سعود به سر می‌برند، در حالی آغاز کرد که این افراد از ساده‌ترین حقوق یک زندانی محروم هستند.

فعالان گزارش دادند که دادگاه رژیم سعودی شهروندان فلسطینی و اردنی را به جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین بر ضد رژیم اشغالگر قدس محاکمه می‌کند و بر اساس متن کیفرخواست ارائه شده به آنها که به خانواده‌هایشان هم تحویل داده شده، حمایت آنها از مقاومت را به زعم خود حمایت از تروریسم قلمداد کرده‌ است. ادامه بازداشت فلسطینیان در زندان‌های آل سعود در حالی ادامه دارد که وزارت بهداشت عربستان از ثبت 154 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به 2039 نفر خبر داد. وزارت بهداشت عربستان همچنین از ثبت 4 مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب شمار فوتی‌های عربستان به 25 نفر رسیده است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی