شناسه خبر : 46729
تاریخ انتشار : 1399/01/15 08:33
هماهنگی صادرکنندگان اصلی نفت برای حل بحران افت شدید قیمت ها

هماهنگی صادرکنندگان اصلی نفت برای حل بحران افت شدید قیمت ها

پس از شکست مذاکرات نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به «اوپک پلاس» در ماه مارس، در وین به دلیل امتناع روسیه و عربستان از مشارکت در توافق تعمیق کاهش تولید، و تاثیر بحران کرونا بر کاهش شدید قیمت جهانی نفت به سطح 26 دلار؛ خبر‌ها حاکی از آن است که مثلث سعودی، روسیه و آمریکا سعی در ایجاد توافق کاهش تولید و افزایش قیمت نفت را دارند.

نورنیوز- گروه اقتصادی: به گزارش خبرگزای دولتی عربستان سعودی (اس‌پی‌ای) ، روز پنجشنبه ۱۴ فروردین‌ماه عربستان خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به «اوپک ‌پلاس» شده است. این درخواست با هدف رسیدن به توافقی عادلانه برای کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت خام و به درخواست رئیس جمهور آمریکا بیان شده است.
از طرف دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که خود را بازنده جنگ نفتی با روسیه و عربستان می‌دید، به تازگی اعلام کرده است که بین عربستان و روسیه با هدف کمک به ثبات قیمت و بازار نفت، پا در میانی می‌کند؛ ترامپ در آخرین توییت خود بیان کرده بود: هم‌اکنون با محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه عربستان سعودی که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده، مکالمه تلفنی داشتم و اکنون انتظار می‌رود که ریاض و مسکو تولید نفت را حدود ۱۰ میلیون بشکه کاهش دهند و حتی ممکن است این رقم بیشتر باید.
پیش از اظهارات ترامپ در توئیت خود و بیان همسویی با عربستان و روسیه در کاهش تولید نفت، ولادیمیر پوتین نیز خواستار راه حلی برای «به چالش کشیدن» بازارهای نفت از طرف تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفت شد. همسویی این اظهار نظر ها سبب شد تا قیمت نفت خام، (پنجشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه) حدود 20 درصد افزایش یابد. این مساله نشان می دهد در صورت توافق نهایی تولید کنندگان اصلی نفت؛ چشم انداز روشنی برای افزایش قیمت نفت وجود خواهد داشت. با این وجود برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که هنوز راهی طولانی‌ برای پیشبرد توافق کاهش تولید وجود دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی