شناسه خبر : 46695
تاریخ انتشار : 1399/01/14 17:51
بالا بودن آسیب پذیری مردان نسبت به کرونا/ از شایعه تا واقعیت

بالا بودن آسیب پذیری مردان نسبت به کرونا/ از شایعه تا واقعیت

پژوهشهایی که تاکنون در زمینه تاثیر جنسیت بر مرگ و میر ناشی از کرونا انجام شده نشان می دهد که زنان نسبت به مردان دربرابر بیماری‌های ویروسی برتری بیولوژیک دارند

 نورنیوز ، گروه اجتماعی: با وجودی که امار بیانگر آن است که قشر اسیب پذیر تر در برابر کووید ۱۹ ، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای هستند، پژوهش‌هایی که تاکنون در مورد ویروس جدید کرونا انجام گرفته دارای یک نقطه‌‌ مشترک است و ان اینکه ، شمار مرگ و میر در میان مردان در مقایسه با زنان در اثر ابتلا به کووید ۱۹ به مراتب بیشتر است. در آلمان تاکنون دو سوم از قربانیان کرونا، مرد بوده‌اند و این میزان در اسپانیا ۶۵ درصد و در چین ۶۴ درصد بوده است. اوایل شیوع این ویروس، سیگاری بودن به‌عنوان یک توضیح احتمالی برای این تفاوت مطرح شد. فرضیه ارتباط سیگاری بودن با احتمال ابتلا به ویروس جدید کرونا در مطلبی که ماه گذشته در یک مجله علمی منتشر شد، مورد تاکید قرار گرفته است.

یافته‌ها حاکی از آن است که ۱۲ درصد افراد سیگاری با علائم ملایم و خفیف به این ویروس مبتلا می‌شوند اما ۲۶ درصد افرادی که به به‌خاطر حاد بودن وضعیت به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند یا در نهایت جان باختند سیگاری بودند. از سوی دیگر کشیدن سیگار می‌تواند یکی از راه‌های انتقال ویروس به بدن باشد چراکه سیگاری‌ها بیشتر لب‌های خود را لمس می‌کنند و ممکن از طریق سیگاری که آلوده است، ویروس به داخل بدن راه پیدا کند. همچنین عادت های رفتاری میتواند علت این موضوع باشد.

مطالعات بیانگر آن است که زنان بیشتر از مردان مسائل و توصیه های بهداشت و شستشو را رعایت میکنند. اما در این میان نظریه برتری بیولوژیک نیز در میان متخصصان مطرح است و هرروز افراد بیشتری به موافقان این نظریه اضافه میشوند. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون بدست آمده دانشمندان معتقدند در کنار عواملی چون سن و بیماری‌های قبلی، جنسیت هم در میزان شدت یا خفیف بودن بیماری نقش موثری دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی