شناسه خبر : 46670
تاریخ انتشار : 1399/01/14 15:09
آلمان جنگنده‌های خود را از ائتلاف به اصطلاح ضد داعش خارج کرد

آلمان جنگنده‌های خود را از ائتلاف به اصطلاح ضد داعش خارج کرد

هواپیماهای شناسایی ارتش آلمان که با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش همکاری می‌کرده و عملیات‌هایی را بر فراز سوریه و عراق انجام می‌دادند به آلمان بازگشتند.

به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، چهار هواپیمای شناسایی تورنادوی آلمان که در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در عراق و سوریه شرکت می کردند به آلمان بازگشتند.

این جنگنده‌ها در دوران عملیات خود 2467 عملیات بر فراز عراق و سوریه انجام داده و بیش از 114 هزار عکس هوایی را به ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش تحویل دادند.

چهار جنگنده شناسایی تورنادوی آلمان حالا بعد از پایان عملیات خود به آلمان بازگشته‌اند. بر اساس اعلام نیروی هوایی آلمان این هواپیماهای شناسایی آلمانی روز چهارشنبه در برخی پایگاه های هوایی ایالت های این کشور فرود آمدند.

این هواپیماهای شناسایی ابتدا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه و بعدها در اردن مستقر شدند. ارتش آلمان از اوایل سال 2016 با این هواپیماهای شناسایی از ائتلاف نظامی بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه حمایت می کرد.

یک درخواست تجدید نظر برای عودت این جنگنده ها به دلیل شیوع ویروس کرونا رد شد. دولت آلمان این هواپیماهای شناسایی را تحت فشار حزب سوسیال دموکرات از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خارج کرد. طرحی مبنی بر اینکه از این پس باید نیروی هوایی ایتالیا این مسئوایت در ائتلاف ضد داعش را بر عهده بگیرد هنوز اجرایی نشده است.


خبرگزاری تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی