شناسه خبر : 46580
تاریخ انتشار : 1399/01/13 16:16
سازمان ملل: رهبران افغانستان بطور صلح آمیز اختلافات را حل کنند

سازمان ملل: رهبران افغانستان بطور صلح آمیز اختلافات را حل کنند

معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان اظهار داشت که این کشور به نقطه حساسی رسیده است بنابراین احزاب و رهبران افغان اختلافات خود را بطور صلح آمیز کنار بگذارند.

«اینگرید هیدن» معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان اظهار داشت که این کشور به نقطه حساسی رسیده است بنابراین احزاب و رهبران افغان اختلافات خود را بطور صلح آمیز کنار بگذارند. وی درباره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که اختلافات اشرف غنی و عبدالله سبب ایجاد نگرانی شده است. هیدن افزود: این اختلافات حتی باوجود میانجی‌گیری‌های بسیار اما همچنان ادامه دارد.

معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل اذعان داشت که با توجه به اتکای زیاد افغانستان به کمک‌های خارجی, قطع کمک های آمریکا صدمه بزرگی به کارکرد مالی افغانستان خواهد زد. به گزارش آریانانیوز، هیدن اظهار داشت که افغانستان باید شرایط مطلوبی برای جذب کمک‌های بین‌المللی داشته باشد، اکنون زمان اختلاف و جدایی نیست. و حل اختلافات سیاسی بزرگترین مسئولیت رهبران افغان است.

وی خاطرنشان کرد که دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، طالبان را برای گنجاندن نماینده زن در تیم مذاکراتی خود تشویق کرده است. هیدن افزود که تمام طرف‌ها در مذاکرات بین‌الافغانی گامهای استوار در این راستا بردارند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی