شناسه خبر : 46441
تاریخ انتشار : 1399/01/11 22:53
سازمان جهانی بهداشت : روند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است

سازمان جهانی بهداشت : روند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است

رییس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت: روند مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا از روند افزایشی به طور بالقوه به مرحله ثبات رسیده است

به گزارش آسوشیتدپرس، دکتر مایکل رایان در ژنو به خبرنگاران با تایید روند ثبات در ایتالیا و اسپانیا در مواجهه با ویروس کرونا گفت: اما وقت آن نیست که از اقدامات سختگیرانه برای محدود کردن و ردیابی شیوع ویروس کرونا دست بکشیم. رایان افزود: اکنون باید ویروس را به روند نزولی کشانده و این به خودی خود اتفاق نمی‌افتد. رایان در کنفرانس خبری گفت: ما باید با اقدامات جدی از جمله قرنطینه و منع تردد و رفت و آمد در ایتالیا، اسپانیا و جاهای دیگر روند ثبات در شیوع ویروس کرونا را ببینیم.

وی گفت: شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در دو هفته گذشته واقعیت انتقال را نشان می‌دهد. ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهانی در حدود ۷۴۶ هزار و ۱۰۷ نفر است که از این موارد، شمار ۳۵ هزار و ۳۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی