شناسه خبر : 46208
تاریخ انتشار : 1399/01/09 10:04
ساخت دستگاه تشخیص دوساعته کرونا

نورنیوز بررسی کرد؛

ساخت دستگاه تشخیص دوساعته کرونا

شرکت لوازم الکترونیکی«بوش» با همکاری آزمایشگاه های Randox موفق به ساختن آزمایشگر جدیدی به منظور دستیابی به جواب سریع تشخیص ویروس کرونا شدند؛ این آزمایشگر جدید با دریافت نمونه از بیمار در مدت 2 ساعت جواب را تحویل می‌دهد.

نورنیوز_گروه بین‌الملل: به گزارش وبسایت شبکه اول تلویزیونی آلمان در روز پنجشنبه ۲۶ مارس (۷فروردین)، گروه فناوری شرکت لوازم الکترونیکی«بوش» با همکاری آزمایشگاه های Randox به منظور دستیابی سریع به جواب آزمایش کرونا موفق به ساختن دستگاه آزمایشگر جدیدی شدند. 

این شرکت اعلام کرد، دستگاه آزمایشگر جدید توانایی آن را دارد که زمان تحلیل آزمایش فرد مبتلا به ویروس کرونا را تا دو ساعت و نیم کاهش دهد. از ویژگی های دیگر این دستگاه امکان تشخیص نتیجه آزمایش ده بیمار تنفسی به طور همزمان می‌باشد.
براساس این گزارش، این آزمایشگر سریع به طور کامل خودکار است و نیازی به پرسنل آزمایشگاهی ندارد و در آینده می‌توان به صورت مستقیم در مراکز پزشکی و بیمارستان ها برای تشخیص سریع بیماران مبتلا به ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس استفاده کرد.
با توجه به شیوه های آزمایش فعلی که تشخیص ویروس در بدن افراد تا دو روز طول می‌انجامد در روش جدید با نمونه برداری از بینی یا گلوی بیمار و قرار دادن نمونه درون دستگاه، تشخیص در زمان دو ساعت و نیم صورت می‌گیرد .
با توجه به شیوع این اپیدمی و گسترش سریع آن شرکت های مختلفی در سراسر جهان بر روی آزمایش های تشخیص سریع ویروس کرونا کار می‌کنند. همچنین در حال حاضر متخصاصان به دنبال ارائه روش تشخیص جدیدی همچون آزمایش های تشخیص بارداری در مدت زمان دو دقیقه هستند، به گفته کارشناسان این نمونه ها هنوز قابل عرضه به بازار نیستند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی