شناسه خبر : 46069
تاریخ انتشار : 1399/01/07 13:04
پوتین روسیه را تعطیل کرد

پوتین روسیه را تعطیل کرد

رئیس جمهوری روسیه با اعلام به تعویق افتادن همه پرسی قانون اساسی روسیه که امکان انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهور روسیه در سال 2024 میلادی را فراهم می‌کرد، اعلام کرد: از هفته آینده برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، روسیه به حالت تعطیل در می‌آید.

 ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نطق تلویزیونی از شبکه یک روسیه خطاب به مردم این کشور اعلام کرد: از هفته آینده (دوشنبه هفته آینده) تا روز پنجم ماه آپریل (۱۷ فروردین) در روسیه تعطیل عمومی اعلام می‌شود با این تفاوت که همه حقوق خواهند گرفت.

رئیس جمهوری روسیه گفت: همه زیر ساخت های حیاتی، بانک ها و سیستم حمل و نقل و مراکز دولتی در هفته آینده کار خواهند کرد. 

به گفته پوتین، اعلام یک هفته تعطیل عمومی برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا در روسیه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که همه پرسی عمومی برای اصلاح قانون اساسی روسیه که قرار بود ۲۲ ماه آوریل (روز تولد لنین بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی) برگزار شود به زمان دیگری موکول می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه خطاب به مردم روسیه گفت: شما نباید بگویید این مساله به من مربوط نمی‌شود و بی تفاوت باشید چرا که در این صورت ما در آینده نزدیک با وضعیتی که در مورد شیوع کرونا در غرب شاهد هستیم، روبرو خواهیم شد.

پوتین با بیان اینکه همه اقتصادهای جهان بر اثر بیماری کرونا ضربه خورده اند، اضافه کرد: با تدابیر بکار گرفته توانستیم از انتشار همه جانبه بیماری در روسیه جلوگیری کنیم.

وی افزود: روسیه با توجه به موقعیت جغرافیایی پهناور خود نمی تواند از کرونا مصون بماند. در کنار ما کشوری(چین) است که کرونا در آن شیوع گسترده پیدا کرده است. نمی توان واقعا از نفوذ کامل ویروس به کشور جلوگیری کرد.

  رئیس جمهوری روسیه گفت: آنچه که می توانیم باید انجام بدهیم و اقدامات حرفه ای و سازمان یافته و پیشگیرانه باید صورت بگیرد و هدف حفظ جان و سلامتی مردم است.

پوتین با قدردانی از پزشکان و کادر درمانی بیمارستانها و مراکز فوریت های پزشکی گفت: از مردم روسیه می خواهم به توصیه های پزشکان توجه کافی کنند و این بویژه مربوط به شهرهای بزرگ کشور می شود.

وی سپس از مردم روسیه  دعوت به حفظ نظم و آرامش و مسئولیت پذیری کرد و گفت: امن ترین کار ما ماندن در خانه است. ما در عرصه اقتصادی گامهای بیشتر برای حفظ اقتصاد کشور و وضع مالی مردم در این شرایط برمی داریم.

پوتین سپس به پیشنهادهای خود برای بهبودی وضع اقتصاد روسیه اشاره کرد.

وی ازجمله گفت که همه کمک هزینه های اجتماعی و امتیازهای مالی شهروندان روس در نیم سال آینده بطور خودکار و بدون نیاز به نامه های اداری تمدید می شود.

پوتین پیشنهاد کرد مستمری برای بیکاران روسیه تا مبلغ ۱۲ هزار روبل (حدود ۱۵۰ دلار) افزایش بیابد.

رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد کرد تا کمک هزینه ای که بیماران روس و افرادی که در بیمارستانها بستری شده اند تا سطح تعیین شده برای حداقل دستمزدها در روسیه افزایش بیابد.

وی پیشنهاد کرد تا به افرادی که وام های ویژه مصرف کنندگان و وام برای خرید خانه از بانک ها دریافت کرده اند فرصت کافی برای بازپرداخت وام داده شود.

وی پیشنهاد کرد به شرکت های روسیه نیم سال تسهیلات مالیاتی داده شود و فقط مالیات بر افزوده یا ان.د.اس گرفته شود.

به پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه، شرکت هایی که در بخش های آسیب دیده در اقتصاد روسیه فعالیت می کنند باید از اعلام ورشکستگی به مدت شش ماه آینده منع شوند.

پوتین پیشنهاد کرد میزان هزینه های بیمه برای شرکت ها به منظور افزایش درآمد کارکنان آن باید کاهش بیابد.

رئیس جمهوری روسیه گفت که سرمایه هایی که در خارج از روسیه در محدوده های آزاد قرار دارد باید مشمول مالیات ۱۵ درصد شود و با توجه به اینکه شهروندان روس مالیات ۱۳ درصد بر درامد خود می پردازند، مالیات سرمایه های خارج از روسیه که ۲ درصد است برای اقشار مردم روسیه غیرمنصفانه بنظر می رسد.

پوتین همچنین گفت که در ماه آوریل به کهنه سربازان روس و افرادی که در امور پشتیبانی در جنگ دوم جهانی شرکت کرده اند به مناسبت جشن هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ مبلغ ۷۵ هزار روبل (یک هزار دلار) پاداش داده می شود.

امروز تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد عملیاتی هشداردهی و نظارت و پیشگیری از کرونا در روسیه اعلام کرد که در شبانه روز اخیر در ۲۰ منطقه روسیه ۱۶۳ نفر دیگر مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

به این ترتیب مجموع شمار بیماران کرونایی در روسیه به ۶۵۸ نفر رسید که ۴۱۰ نفر در مسکو بسر می برند.

در مجموع ۵۵ جمهوری و استان روسیه آلوده به کرونا شده است.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی